Ce schimbă Schengen în turismul românesc, în 2025

Ce schimbă Schengen în turismul românesc, în 2025Vacanță la mare. Sursa foto: Freepik

Gheorghe Fodoreanu, om de turism și fost preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), consideră că odată cu aderarea totală a României la spaţiul Schengen, se vor extinde ofertele pentru turismul de incoming, care pot aduce venituri semnificative începând cu primăvara anului 2025.

Gheorghe Fodoreanu: „O astfel de oportunitate poate aduce venituri considerabile”

Gheorghe Fodoreanu susține că în urma aderării complete a României la spațiul Schengen, veniturile vor crește semnificativ.

„Turismul românesc ar fi putut avea şansa unei reveniri puternice pe piaţa europeană datorită avantajelor economice şi a eliminării graniţelor terestre cu Bulgaria şi Ungaria.

Cu toate acestea, autorităţile nu au anticipat această deschidere, iar o astfel de oportunitate poate aduce venituri considerabile începând cu primăvara anului 2025”, a declarat fost preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) într-o analiză privind turismul de incoming.

Prognoza meteo iulie

Sursa foto: Pixavay.com

Maramureş, Bucovina, Transilvania, Delta Dunării, destinațiile de interes pentru străini

Aderarea la spațiul Schengen aduce schimbări semnificative, oferind o oportunitate importantă pentru turismul de circuite cu autocare prin simplificarea accesului turiștilor din țările Europei Centrale.

„Schimbările aduse de aderarea totală la spaţiul Schengen reprezintă o oportunitate majoră pentru turismul de circuite cu autocare, facilitând accesul turiştilor din ţările central europene, pentru care distanţele pentru Maramureş, Bucovina, Transilvania, Delta Dunării, litoralul şi Bucureşti devin accesibile”.

Secularizarea, Mănăstirea Sucevița

Mănăstirea Sucevița din Bucovina. Sursa foto: Alex Moise/ Wikipedia

Importanța târgurilor de turism

Pentru ca oportunitatea România să fie susţinută de o prezenţă reală, această deschidere ar fi trebuit prezentată la târgurile de turism din noiembrie 2024 până în martie 2025. Cu toate acestea, specialiştii din turism remarcă absenţa României de la târgurile internaţionale de turism.

„Este inadmisibil ca România să nu participe la târgul Les Thermalies de la Paris, programat între 23 şi 26 ianuarie 2025, mai ales în contextul promovării turismului balnear şi al produselor Ana Aslan”, explică acesta.

Cum va fi afectat turismul

El consideră că, prin anularea participării la târgurile de turism din ianuarie - februarie, se va ajunge la întârzieri  în redresarea turismului de incoming, afectând veniturile economiei naţionale.

„Această situaţie va avea un impact negativ asupra eforturilor guvernului de a recupera datoriile externe. Turismul de incoming este o resursă valoroasă pentru economia României şi nu trebuie neglijat”, a completat expertul în turism.

Turismul de incoming, o soluție reală pentru economia României

România are şansa de a se redresa, în situaţia actuală a economiei ţării noastre, prin accesarea fondurilor europene, pe baza agriculturii, volumului de bani trimişi de către românii din Diaspora către familii şi de către turismul de incoming.

„Acestea sunt soluţiile de succes pe care România le-ar putea implementa cu prioritate şi care, alături de industria IT, de laboratoarele farmaceutice, de universităţile de succes, de industria constructoare de maşini plus de toate segmentele din industria României care realizează export pot forma, împreună, un potenţial real eficient care să ne scoată din acest deficit. Din acest punct de vedere, am dori ca politicienii să înţeleagă că turismul de incoming, deci exportul de servicii, reprezintă barometrul de sănătate al industriei unei ţări, este exportul de cea mai mare calitate”, a transmis Fodoreanu.

bucovina

Sursă Dreamstime

România, recomandată de francezi

El subliniază că această industrie reprezintă un mod prin care se obţin bani prin investiţii în potenţialul turistic al ţării.

„A nu se uita că Malta face din turism 30% din PIB, Grecia 20%, Franţa are 83 de milioane de turişti anual, Germania şi-a îndreptat industria turistică inclusiv către incoming (veniturile din turism depăşindu-le pe cele din industria auto), iar la nivel mondial absolut toate ţările se luptă, se întrec pentru atragerea de turişti.

Turismul românesc aduce sub 5% din PIB. Nu există ţară care să nu dorească turişti străini. Turismul reprezintă putere economică. Într-o insulă din Oceanul Pacific s-ar putea să nu existe nicio maşină, niciun aeroport dar absolut sigur există mereu o pensiune. Este aşa de simplu. De ce să mai căutăm acul în carul cu fân?", mai arată expertul în analiza sa.

O parte pozitivă este redată de piața media franceză, unde activitatea lui Gheorghe Fodoreanu a fost prezentată într-un interviu acordat revistei „L'arbre a Palabres”, editat de „Pret a Partir”, fiind o mare rețea de distribuţie voluntare din Franţa.

În această publicație au fost prezentate încă 30 de destinaţii, pe lângă România, de interes pentru publicul francez.

Ne puteți urmări și pe Google News