Producătorii de automobile din Germania pierd cote importante de piață. Aceștia generează randamente mai slabe pentru investitori, în comparație cu concurenții globali.
Cifre îngrijorătoare pentru producătorii de automobile din Germania
O nouă cercetare realizată de platforma de tranzacționare și investiții eToro arată cum producătorii germani de automobile pierd cote de piață. Potrivit datelor, mărcile emblematice ale celei mai mari economii europene generează randamente mai slabe pentru investitori decât concurenții lor globali.
Datele s-au concentrat asupra performanței primilor 15 producători auto din lume și prezintă un deceniu de declin pentru producătorii germani de automobile cotați la bursă (Mercedes-Benz Group, BMW, Volkswagen și Porsche).
Acești producători au înregistrat o scădere colectivă a prețului acțiunilor de -9% în ultimul an și de -21% în ultimul deceniu. Producătorii menționați anterior, care fac parte din cei 15 producători germani, au înregistrat creșteri ale prețului acțiunilor de 105% în ultimul deceniu. În ultimul an a fost înregistrată o creștere cu 22%.
Germania pierde războiul cu producătorii locali chinezi
Cea mai mare piață auto din lume, China, a adus o scădere a livrărilor pentru producătorii germani de mașini de top.
În cazul VW, producătorul BYD a reușit să devină cea mai bine vândută marcă locală la sfârșitul anului 2022. Cota de piață a VW în China a scăzut la 14,5% anul trecut (de la 19,3% în 2020).
Livrările Mercedes-Benz în China s-au redus pentru al treilea an consecutiv. Acestea au scăzut cu 2% în 2023. Și în cazul Porsche, livrările din China s-au redus cu 15% în 2023.
Performanțe slabe și pe segmentul vehiculelor electrice în fața concurenților americani și chinezi
Producătorii germani de automobile au înregistrat performanțe slabe și pe segmentul vehiculelor electrice în fața concurenților americani și chinezi - Tesla și BYD.
În ultimul deceniu, prețul acțiunilor Tesla a crescut cu 1229%. Cel al acțiunilor BYD a crescut cu 374%. Tesla deține 19,9% din piața mondială a vehiculelor electrice, în timp ce VW, cel mai apropiat concurent german, deține doar 4,8%. În China, 84% din piața vehiculelor electrice este dominată de producătorii locali. Mărcile germane de automobile au o cotă de piață de numai 5%:
„Industria auto listată la burse la nivel global este cea mai divizată dintre toate industriile pe care le-am văzut. Mult lăudatul sector auto german se confruntă cu o concurență fără precedent în ceea ce privește prețurile și tehnologia. În Europa, mulți consumatori păstrează mai mult timp modelele”, a spus Ben Laidler, de la eToro.