Se pare că gătitul a devenit din ce în ce mai popular la noi în țară. În ultimul am peste două treimi din populație și-au îmbunătățit abilitățile în bucătărie. Un studiu realizat de Mastercard arată că timpul petrecut în bucătărie a crescut cu 46% față de anul trecut.

Ce au declarat realizatorii studiului

“Românii şi-au îndreptat atenţia către preparatele îndrăgite de întreaga familie, precum mămăliga, ciorba, salata de boeuf, sarmalele şi cozonacul. Şi, deşi mâncărurile tradiţionale sunt preferate de o parte dintre aceştia, peste două treimi (72%) se simt suficient de încrezători pentru a experimenta mai des în bucătărie. Televiziunea, serviciul de streaming şi reţelele de socializare au fost o sursă de inspiraţie pentru mulţi români în alegerea reţetelor (58%)”, se menţionează în comunicatul transmis miercuri de Mastercard.

Prin gătit oamenii au descoperit și dorința de a aborda un stil de viață mai sănătos, în plus, este un prilej potrivit pentru a petrece timo cu cei dragi. Majoritatea au declarat că luatul mesei în familie mai des în ultima perioadă a ajutat la o reconectare între membrii familiei.

Pandemia a făcut ca popularitatea cinelor festive să urce la cote înalte.

Potrivit sursei citate, normele de distanţare fizică au schimbat, de asemenea, comportamentul de achiziţie al românilor. Unul din trei (32%) a cumpărat alimente online pentru prima dată în ultimul an. 31% au declarat că au cheltuit mai mulţi bani pe alimente atunci când au achiziţionat online, din pricina impulsului de a achiziţiona diferite ingrediente. Aproape jumătate dintre aceştia (42%) vor continua să cumpere produse alimentare online, chiar şi după ridicarea restricţiilor.

Inclusiv vânzările ustensilelor de gătit au înregistrat o creștere destul de mare în timpul pandemiei.

Ce a declarat un reprezentant Mastercard

“Ultimele 12 luni au fost o reală provocare. Cu toate acestea însă, este reconfortant să vedem cum se conturează anumite tendinţe pozitive, precum cea în domeniul culinar. Rolul principal al brandului nostru este conectarea oamenilor cu lucrurile care le aduc bucurie, fie oferindu-le experienţe unice, prin intermediul parteneriatelor noastre, fie punându-le la dispoziţie modalităţi convenabile, sigure şi rapide pentru achiziţionarea articolelor de zi cu zi. Iar pentru noi, acest rol este cu adevărat de nepreţuit”, a declarat Raluca Nicolaescu, Head of Marketing Mastercard România.

Studiul Mastercard enumără şi cele mai populare “mâncăruri de suflet” din România: mămăligă, ciorbă, salata de boeuf, sarmale, cozonac, mici, ciorbă rădăuţeană, papanaşi, ciorbă de burtă, tochitură moldovenească, jumări, balmoş, murături, alivenci şi cighiri.