GALERIE FOTO “Călători prin istorie”. O invitație în Trenul REGAL
- Antoaneta Etves
- 29 noiembrie 2014, 22:22
Persoanele care nu au avut până acum oportunitatea să viziteze Trenul Regal o pot face acum, de Ziua Națională a României.
Principesa Margareta şi principele Radu, însoţiţi de principesa Maria şi principele Nicolae, vor efectua, luni, pe 1 decembrie, un drum simbolic cu trenul regal, pentru a aduce un omagiu suveranilor României Mari, Regele Ferdinand şi Regina Maria ai României, potrivit unui comunicat al Casei Regale. Trenul Regal a pleca din Gara Băneasa spre Sinaia, astăzi, la ora 10:00, invitaţi fiind arhiducesa Maria Magdalena a Austriei, fiica Principesei Ileana, împreună cu soţul ei, baronul Hanns-Ulrich von Holzhausen.
Pe durata călătoriei, în vagonul sufragerie, principesa Margareta şi principele Radu vor primi membri ai Corpului Diplomatic, personalităţi ale vieţii publice, precum şi un număr de vârstnici si copii, beneficiari ai programelor derulate de Fundaţia "Principesa Margareta a României". Potrivit comunicatului citat, trenul regal poate fi vizitat gratuit în Gara Sinaia, sâmbătă între orele 15,00-18,00 şi duminică, între orele 10:00-18:00.
Luni, de Ziua Naţională, trenul regal revine de la Sinaia la Băneasa, efectuând mai multe opriri de cte 15 minute în următoarele Gări: Ploieşti Sud, Buzău, Râmnicu Sărat, Focşani. În Gara Băneasa, trenul va ajunge luni seară.
Ministerul Transporturilor a anunțat că astăzi și mâine, Trenul Regal va fi deschis publicului pentru vizitare la linia 1 în faţa intrării Salonului Oficial al Gării Regale din Sinaia. De asemenea, în Salonul Oficial din Sinaia, va putea fi vizitată o expoziţie de fotografie cu tema: “Contribuţia Casei Regale a României la apariţia şi dezvoltarea căilor ferate pe teritoriul românesc” şi vizionarea filmului “MareaUnire”.
Istoria Trenului Regal
Comandat de Regele Ferdinand în anii '20, Trenul Regal a fost construit la Uzinele Ernesto Breda din Italia. A intrat în serviciul Casei Regale a României în 1928. Din garniturile original astăzi mai sunt conservate doar cinci vagoane, între care cele mai importante sunt Dormitorul Regal, Vagonul Salon și Dormitorul Demnitarilor, toate fiind martore de peste opt decenii la scrierea istoriei României. Un al șaselea vagon al garniturii originale, Vagonul Auto, există și astăzi în proprietatea CFR și se are în vedere restaurarea lui pentru repunerea în circulație.
Folosit ca Tren Prezidențial până în 1977, Trenul Regal a fost restaurat în 2003 la Atelierele Grivița, elementele originale fiind conservate în proporție de peste 80%. Impresionează astfel corpurile de iluminat fabricate la manufacturile din Murano, furnirurile originale din mahon, santal, nuc și trandafir și mobilierul tapițat cu piele de Cordoba, toate originale.