Înnobilat cu aceeași sabie cu care a fost făcut Sir, corsarul Francis Drake

Pe parcursul circumnavigației sale, navigând din vest către est, împotriva vântului, Francis Chichester a avut parte de încercări teribile. A întâlnit, la travers de Capul Horn, valuri de 15 metri, și-a rupt o mână, s-a răsturnat cu nava sa, care, miraculous, și-a revenit pe linia de plutire. Ce-i drept, el a beneficiat de un sistem pilot-automat, ultramodern pentru acei ani, care îi permitea să se odihnească și care făcea volte automat.

La câteva săptămâni de la primirea sa triumfală, Francis Chichester a fost înnobilat de Regina Elisabeta a II-a care a folosit, la înălțarea sa în gradul de Cavaler Comandor al Imperiului Britanic, aceași sabie folosită de strămoașa sa Elisabeta I, atunci când aceasta l-a înnobilat pe fostul pirat Francis Drake și i-a dat rangul de Sir.  Marinarul veteran nu s-a lăsat nici când mai avea puțin și împlinea 70 de ani. În 1970 a încercat să parcurgă 4.000 de mile marine în doar 20 de zile, la bordul aceleiași ambarcațiuni. N-a reușit, din păcate. Era prea bătrân și n-a avut vânturi prielnice. Sir Francis Chichester a murit, în 1972, la 71 de ani.

Nava sa, Gipsy Moth IV i-a supraviețuit și a continuat să navigheze în curse transoceanice până în 2007, când a fost retrasă din activitate, la exact 40 de ani de la sosirea sa triiunfală din epicul periplu. Ea poate fi admirată și astăzi la docul său din Plymouth. Chichester a mărturisit că nu are o prea mare afecțiune pentru nava care l-a purtat în jurul lumii: „E prea mare pentru mine și are nevoie de trei membri în echipaj: un om să o conducă, un elefant să întoarcă cârma și un cimpanzeu cu brațe de doi metri jumate să manevreze velele!”. Poate, a fost un pic nedrept…

Caracteristicile cutter-ului Gipsy Moth IV

Yachtul avea următoarele caracteristici:

  • Lungime la linia de plutire: 11,73 metri
  • Lungime totală, cu tot cu bompres: 16 metri
  • Suprafața velică normală de 79, 3 m.p. la care se adaugă un spinnaker, pentru vânt de pupa, care mărește suprafața la 140 m.p.
  • Deplasament 10,4 tone
  • Doua catarge, două rande și două focuri

 

PAGINA ANTERIOARA