Ford închide fabrica timp de o lună! Criza globală a cipurilor se agravează

Ford a ordonat oprirea producției de o lună la una dintre fabricile sale din Germania. Criza globală a cipurilor la computere pune producătorii de automobile sub o presiune uriaşă.

Ford a declarat că își va opri fabrica din Saarlouis, Germania. De luni până pe 19 februarie. Totul din cauza lipsei de cipuri. Fabrica Ford este cea mai populară din Europa și are aproximativ 5.000 de angajaţi.

Deficitul global de cipuri amenință industria auto. Marii producători sunt nevoiți să reducă sau chiar să oprească producția de mașini
Ford suferă din cauza sancțiunilor americane împotriva unor producători chinezi de cipuri.

Lipsa cipurilor determină Ford Motor, Subaru şi Toyota Motor să reducă producţia în principal în Statele Unite. Printre producătorii de automobile afectaţi pe alte pieţe se numără Volkswagen, Nissan Motor şi Fiat Chrysler.

„Urmărim îndeaproape situația și ajustăm programele de producție. Pentru a minimiza efectul asupra angajaților noștri, furnizorilor, clienților și dealerilor din toată Europa”, a declarat Ford.

Nu se anticipează vreo acțiune similară la celelalte fabrici europene

Deficitul de semiconductori are legătură și cu politicile lui Donald Trump care vizează reducerea transferurilor de tehnologie către China.

Un producător de automobile a mutat producţia de cipuri de la SMIC, intrată sub sancțiuni, către o divizie din Taiwan. Şi este deja extrem de suprasolicitată.

Ford a fost nevoit să mai închidă o fabrică în Louisville, Kentucky, săptămâna trecută.

O fabrică Ford din Kentucky, care produce SUV-ul Escape, a fost nevoit să oprească activitatea din cauza lipsei unui cip. Acesta face parte din sistemul de frânare al vehiculului.  a spus un oficial.

Volkswagen a precizat luna trecută că va trebui să ajusteze producția în uzinele din China, America de Nord și Europa în acest trimestru. Modificările vor afecta producția celui mai vândut model, VW Golf, precum și modelele de la mărcile Audi, Skoda și Seat.

Potrivit analiștilor UBS, cel mai mare producător auto din lume ar putea pierde aproximativ 4% din producția trimestrială globală, ca urmare a deficitului de componente.

„Facem tot ce ne stă în putință pentru a reduce la minimum pierderea pentru a ne asigura că livrările normale către clienți pot fi reluate cât mai repede posibil”, a spus managerul de achiziții al Grupului Volkswagen, Murat Aksel.
Mai mult, directorul general Markus Duesmann a spus că Audi va încerca să limiteze pierderile de producție la 10.000 de mașini în primul trimestru.
De asemenea, producătorii auto japonezi Toyota au declarat că au fost forțaţi să oprească temporar producția la o fabrică din Guangzhou, China, pe 12 ianuarie, informează CCN.