Filiera Verde: Cum au scos-o Mami și Tati Thunberg pe Greta "la produs"
- Adrian Pătrușcă
- 19 ianuarie 2020, 07:30
În mai 2018, după ce Greta a obținut premiul doi la un concurs de eseuri pe tema mediului, origanizat de ziarul Svenska Dagbladet, Thoren i-a abordat pe toți laureații, propunându-le o „grevă școlară”, pentru a atrage atenția opiniei publice. „Dar nimeni nu a fost interesat, așa că Greta a decis să o facă de una singură”, povestește mama fetei.
Dintr-o fericită coincidență (!), decizia Gretei s-a suprapus cu publicarea cărții „Scene din Inimă”, scrisă de Svante și Malena despre cum salvarea planetei le-a salvat familia.
Pentru Rentzhog era produsul de marketing perfect: planul lui Thoren combinat cu faima artistică a Malenei, cu ingenuitatea militantă a Gretei și cu impactul platformei WDHT!
Instruit în cadrul proiectului Climate Reality al lui Al Gore (care i-a adus fostului vicepreședinte american o avere de 200 de milioane de dolari), Rentzhog a înființat WDHT la sfârșitul lui 2017.
Atât Rentzhog cât și CEO-ul său David Olsson veneau din lumea afacerilor, neavând până atunci nici o legătură cu activismul de mediu. Primul conducea o companie de investiții, al doilea era un magnat imobiliar. În conducerea platformei WDHT mai figura și Gustav Stenbeck, a cărui familie deține Kinnevick, una din cele mai mari corporații imobiliare din Suedia, scrie Standpoint.