Facebook confirmă: În 2016 au fost 80 de mii de postări, văzute de 126 de milioane de americani care le-au influenţat votul

Suspiciunile se confirmă, astăzi, reprezentanţii Facebook au recunoscut la audierile în faţa Comitelului Juridic al Senatului SUA că au existat aprocimativ 80 de mii de postări cu scopul de-a influenţa votul americanilor.

"Potrivit informațiilor date publicității de compania Facebook înaintea audierii de astăzi din Comitetul Juridic al Senatului american, jumătate din americanii care au votat în alegerile prezidențiale de anul trecut au văzut, în răstimp de doi ani, postările finanțate de Rusia de pe rețeaua de socializare, menite să le influențeze votul".

Majoritatea acestor mesaje au avut un conținut legat de relațiile rasiale și de divizare a societății. Este vorba de 80 de mii de postări, văzute de peste 126 de milioane de americani. Postări sponsorizate care au fost distribuite automat.

Și compania Twitter a spus că a găsit o multitudine de conturi legate de o agenție de cercetare pe internet, cunoscută pentru promovarea mesajelor Moscovei. La audierile de astăzi din Senatul american vor răspunde întrebărilor și oficialități de la compania Twitter, alături de cei de la Facebook". Informaţia este dată de Europa Liberă.

Mai mult, oficialii americani au recunoscut la acea vreme că "reţeaua de socializare Facebook a determinat victoria actualului preşedinte al SUA, Donald Trump, la alegerile din 2016, a spus Brad Parscale, fostul director de campanie pentru tehnologii digitale al lui Trump într-un interviu pentru CBS".