La începutul lunii martie, US Air Force au anunțat că lipsesc 2100 de piloți pentru a îndeplini țintele stabilite de noua strategie de apărare națională a Statelor Unite.
Această problemă este mai veche și, în ciuda măsurilor care au fost luate pentru a o remedia, ea s-a agravat chiar, pentru că, în 2016, acest deficit de piloți era de 1555.
Cu toate acestea, ideea reducerii numărului de avioane nu a fost avansată.
De partea sa, și în ciuda prestigiului dat de unele unități, US Marine Corps are probleme cu recrutarea piloților. Or, pentru șeful USMC, generalul David Berger, acest lucru ar justifica punerea în discuție a locului avionului ultramodern F-35B (versiunea cu decolare scurtă și cu aterizare verticală a aeronavei proiectată de Lockheed-Martin) în angajamentele sale viitoare.
Angajamente care ar avea loc probabil în strategica regiune Indo-Pacifică, cu forțele chineze.
„Incapacitatea nostră continuă de a constitui și menține un număr adecvat de piloți de F-35 mă duce la concluzia că trebuie să fim pragmatici cu privire la capacitatea noastră de a sprijini acest program” a scris generalul Berger, potrivit site-ului Breaking Defense, într-un document intitulat „Force Design 2030”.
Generalul Berger solicită o evaluare „externă” a locului pe care avioanele F-35B și F-35C (versiunea navală) trebuie să îl aibă în cadrul US Marine Corps, în raport cu ceea se solicită în cadrul strategiei americană de apărare națională și a viitorului „Joint Warfighting Concept”, un document pe statul-major interarme este așteptat să-l producă în acest an, scrie Opex 360.
Acestea fiind spuse, generalul Berger a prezentat și un alt element: costurile mari pentru menținerea operaționalității (MCO) avioanelor F-35B, în timp ce se așteaptă, în caz fericit, la un buget stabil în anii următori.
Când primele măsuri definite de Force Design 2030 s-au scurs în presă, săptămâna trecută, s-a vorbit deja de revizuirea numărului de avioane F-35B/C pe care vor trebui să le implementeze Marine Attack Squadrons.
Astfel, acestea vor avea doar 10 aparate, față de 16 în prezent.
În plus, USMC apără conceptul de „Lightning Carrier”, adică portavioanele care sunt mai ușoare și care transportă mai puține avioane, ideea fiind de a câștiga în agilitate și flexibilitate.
În plus, din moment ce USMC se așteaptă să încrucișeze săbiile cu armata chineză și, prin urmare, să efectueze operațiuni amfibii pentru a controla, spre exemplu, insule (cu forța), generalul Berger dorește să se debaseze de unități grele.
În speță, US Marines vor trebui să se descurce fără tancurile grele M1A2 Abrams și fără 16 unități de artilerie, din 21. Totul însoțit de o reducere de 12.000 de soldați.
Miza constă în a putea oferi USMC o marjă financiară pentru a dobândi noi capacități, cum ar fi, de exemplu, rachetele anti-navă cu rază lungă de acțiune și să investească în tehnologii cheie.
USMC a fost un pionier cu F-35B, deoarece a fost prima forță care i-a declarat capacitatea operațională inițială (IOC) și l-a angajat-o în operațiuni de război.
În total, aparatele Marine Fighter Attack Squadrona 211 au zburat 1.200 de ore deasupra Irakului și a Siriei, în cele 50 de zile de prezență în aceste teatre de operații.
Și, în conformitate cu planurile actuale ale Pentagonului, există planuri de dotare a USMC cu 420 de F-35 în total, din care 353 de F-35B și 67 de F-35Cs, pentru a înlocui avioanele Harrier AV-8B , F/A-18 Honet și EA-6B Prowler .
Între timp, la 31 martie, Pentagonul a notificat un contract de 4,7 miliarde de dolari pentru livrarea a 48 de avioane F-35A pentru Forțele Aeriene SUA, 14 de avioane F-35B pentru USMC și 16 F -35C pentru Marina SUA. Aceste aparate trebuie livrate până în martie 2023.
Foto: Zone Militaire