Exclusiv EVZ Play. Anca Alexandrescu, dezvăluiri despre autostrada Comarnic - Brașov. De ce nu se dorește o legătură între București și Transilvania

Exclusiv EVZ Play. Anca Alexandrescu, dezvăluiri despre autostrada Comarnic - Brașov. De ce nu se dorește o legătură între București și Transilvania

România nu are o autostradă care să unească vechiul Regat de Transilvania, pe Valea Prahovei, din cauza anumitor interese. Declarația îi aparține jurnalistei Anca Alexandrescu și a fost făcută în podcastul lui Ionuț Cristache de pe canalul EVZ Hai România. Jurnalista, fostă consieră a lui Adrian Năstase și, mai apoi, a lui Liviu Dragnea, a arătat care sunt dedesupturile acestei povești.

Invitată în podcastul lui Ionuț Cristache, jurnalista Anca Alexandrescu a vorbit despre proiectul de autostradă Comarnic – Brașov care ar urma să unească capitala București de Trasnsilvania, prin Brașov. Potrivit spuselor sale, acest proiect nu este dorit, motiv pentru care s-au făcut presiuni mari asupra unor foști premieri pentru a renunța la el.

Anca Alexandrescu a confirmat afirmațiile lui Victor Ponta, fostul premier al României din perioada 2012 – 2015. El a declarat că nu a fost lăsat să pună în practică proiectul autostrăzii Comarnic – Brașov, iar Anca Alexandrescu a dezvăluit că Victor Ponta ar fi fost amenințat, în acest sens, de fostul director adjunct al Serviciului Român de Informații, Florian Coldea.

„Victor Ponta nu minte cu faptul că nu l-au lăsat să facă autostrada (Comarnic-Brașov – n. red.). A fost o amenințare deschisă a lui Florian Coldea la adresa lui. Ponta era foarte sigur că o să facă autostrada, chiar își dorea să o facă și și-a pus la bătaie viitorul mandat de parlamentar. Au fost niște lucruri care nu puteau fi doar coincidențe”, a declarat Anca Alexandrescu în podcastul lui Ionuț Cristache e pe EVZ Hai România.

Ne puteți urmări și pe Google News

Potirvit spuselor sale, cei care au încercat să demareze proiectul fie s-au ales cu dosare penale, fie au fost convinși să-l abandoneze. Aceasta deoarece există interese ca Transilvania să nu fie legată de București, ci de o altă zonă, de Ungaria.

„După Ioana Petrescu a venit Darius Vâlcov ministru al Finanțelor. I s-a făcut dosar lui Vâlcov și l-au săltat. O lună mai târziu i s-a făcut dosar lui Ponta. A venit apoi Dacian Cioloș cu Anca Dragu și au zis la fel: «Facem! A trecut un an și n-au făcut absolut nimic». A venit Sorin Grindeanu, care s-a lăudat că face. Au trecut șase luni și, la fel, nu s-a făcut nimic. A venit Mihai Tudose, la fel. Pentru că nu trebuie să fie această autostradă. Nu trebuie să lege Bucureștiul de Transilvania. Transilvania trebuie legată de altă zonă. Și este deja”, a dezvăluit Anca Alexandrescu în podcastul EVZ Play.

Victor Ponta despre renunțarea la autostrada Comarnic - Brașov

Fostul premier PSD Victor Ponta a povestit cum a fost împiedicat să pună în practică proiectul de construcție a autostrăzii Comarnic – Brașov. El a arătat că au existat presiuni, la vremea respectivă, și amenințări cu dosare penale la DNA, pentru a fi determinat să suspende lucrările, deși toate contractele erau pregătite. El a sugerat că fostul președinte al României, Traian Băsescu, ar fi pus-o pe Laura Codruța Kovesi, șefa DNA la acel moment, să le creeze dosare tuturor celor care doreau să demareze lucrări prin CNADNR.

„Erau gata contractele, pe noi nu ne costa nimic și înainte să anunț semnarea a venit Băsescu și a zis sunt indicii de corupție și ne amenința cu DNA-ul, cu pușcăria și toți funcționarii s-au speriat. După mine au mai fost șapte premieri și eu cred că toți șapte au zis: «Ce și-a luat-o prostul ‘ăla... nu ne-o mai luăm și noi». După mine au mai fost prim-miniștrii așa: Cioloș, Grindeanu, Tudose, Dăncilă, Orban, Cîțu și Ciucă. Ai mai auzit pe vreo unu să mai zică ceva de Comarnic – Brașov?”, a arătat Victor Ponta

Fostul premier a precizat că pregătise contractele de execuție pentru acest tronson de autostrada cu firme mari din Uniunea Europeană, iar nu cu constructori chinezi ori turci, așa cum s-a speculat.

„Erau gata contractele și atenție nu cu chinezi, nu cu turci, că ne sar ăștia în cap. Cei mai mari erau Vansip – francezi, Strabag – austrieci, Aktor – greci, care au făcut multe și mari [n.a. proiecte și autostrăzi] și am zis gata, ok, să anunțăm semnarea, după care a venit Băsescu și a zis sunt indicii de corupție”, a declarat Victor Ponta.