Evenimentul Zilei și Capital, sursele de încredere ale românilor! Perspective sumbre pentru presă

Evenimentul Zilei și Capital, sursele de încredere ale românilor! Perspective sumbre pentru presă

Luna martie a pus Evenimentul Zilei și Capital pe primele locuri în topul surselor de informare ale românilor.

A trecut o lună de carantină. Luna martie. O lună ciudată, cu experiențe greu de digerat. Cu evenimente și știri neobișnuite. În care am încercat să fim alături de cititorii noștri. Și cred că am reușit!

7,1 milioane de români au ales siteul evz.ro.

7,4 milioane de români au ales să citească știrile pe capital.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News

Aproape 500.000 de oameni au preferat știrile de pe siteul evenimentulistoric.ro. 

O audiență uriașă, aproape dublă față de luna trecută, ceea ce a pus Trustul Evenimentul și Capital pe locul 7 în rândul marilor jucători pe piața de media. Imediat în ceafa a două trusturi puternice, cu mii de angajați și finanțări serioase, ProTV și Antenei.

Dacă luăm în calcul numărul de afișări de articole, peste 100 de milioane, mai precis, 103.362.206, urcăm un loc, în fața trustului lui Dan Voiculescu. 

O muncă de echipă, în ciuda adversităților stupide cu care ne confruntăm permanent, în care am reușit să combinăm experiența unor gazetari cu experiență cu cei mai abili în a desluși hachițele internetului.

Nu a fost deloc ușor ca la 1 ianuarie să luăm decizia să renunțăm la print, dar acum sunt ușurat că am făcut-o. Pentru că va urma un dezastru pentru presa scrisă. Lumea după coronavirus va arăta cu totul altfel decât până acum. Oamenii vor fi mult mai strâmtorați, economia va porni greu, Guvernul va continua să bâjbăie, iar cei 125.000 de oameni care lucrează în presă vor fi loviți puternic.

Ceea ce nu înțeleg (sau nu vor să înțeleagă) cei de la Palatul Victoria este că măsurile graduale, grija față de deficit, ajutorul dat cu zgârcenie este la fel de eficient ca și un ceai de tei oferit unui bolnav de coronavirus. 

Presa se află la capătul sistemului digestiv al economiei. Bugetele de publicitate sunt strâns legate de vânzări, dar și de perspectivele economice. De acolo se taie prima dată, pentru că orice patron preferă să plătească salarii decât să facă publicitate. Mai ales că publicitatea predsupune niște cifre de vânzari. Care se anunță a fi mici.

Care ar fi rolul Statului? Uriaș! El este cel care trebuie să încarce bateria și să pună benzină în mașina pe care a ținut-o în garaj timp de câteva luni.

Va știi să o facă? Din păcate, perspectivele sunt sumbre.