Evenimentul Zilei > Actualitate > Ministrul Educaţiei face lumină în SCANDALUL de la Evaluarea naţională:”Baremul e 100% corect”
Ministrul Educaţiei face lumină în SCANDALUL de la Evaluarea naţională:”Baremul e 100% corect”

Ministrul Educaţiei face lumină în SCANDALUL de la Evaluarea naţională:”Baremul e 100% corect”

După entuziasmul general de după proba la limba română, de la care elevii au ieşit convinşi că subiectele au fost extrem de uşoare şi le vor aduce note mari, astăzi, către Ministerul Educaţiei a fost înaintată o petiţie pentru modificarea baremului.

UPDATE 16:28 : Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, spune că, în urma consultărilor cu inspectorii şcolari de limba română şi o parte dintre cercetătorii Academiei Române, a decis că baremul de corectare este valabil şi deci, va fi pus în aplicare. " Aceste subiecte au fost finalizate în luna martie a acestui an, conceperea durează aproximativ 6 luni de zile. Am consultat toţi inspectorii de limba română, o parte din cercetătorii Academiei Române şi chiar dacă subiectul este ambiguu, conform lor, baremul este corect", a spus Liviu Pop, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute astăzi.
Acesta a declarat că, deşi 99% dintre experţi admit că subiectul este dificil de interpretat, tot ei se pun de acord în proporţie de 100% că răspunsul corect este cel din barem, adică c.Subiectivă."Nu putem schimba regulile în timpul jocului. Sunt sigur că nu va fi o problemă notarea elevilor, în contextul în care repartizarea este computerizată", a mai declarat Liviu Pop.
Ministrul s-a arătat dezamăgit că mai mult de 20% dintre cei aproximativ 200.000 de elevi aşteptaţi să participe la Evaluarea Naţională au lipsit de la examen."Dau asigurări părinţilor că toţi copiii de clasa a VIII-a vor avea loc la liceu. Noi aveam pregătite cam 200.000 de locuri, acum vor fi mai mult decât suficiente", a explicat Liviu Pop.
UPDATE 13.30: Marina Rădulescu Sala, cercetător la Institutul de Lingvistică, spune că un astfel de subiect nu are ce căuta în evaluarea naţională. „Contextul este ambiguu. Copiii care au gândit la nivelul clasei a IV-a au scris că e subiectivă, iar cei care au gândit la nivelul olimpicilor au spus că e predicativă”. Specialistul spune că a fost contactat de reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei, iar recomandarea pe care le-a dat-o a fost ca acest subiect să nu fie luat în considerare. „Toţi copiii deştepţi au greşit, iar aşa ceva este inadmisibil”, spune Marina Rădulescu Sala.
UPDATE 12.05: Ministrul Educaţiei a anunţat că astăzi, la ora 16.00, va susţine o conferinţă de presă în care va vorbi inclusiv despre problemele apărute în cadrul Evaluării naţionale şi la Bacalaureat. Rămâi pe EVZ pentru a afla dacă Ministerul Educaţiei va modifica baremul de corectare.
UPDATE 12.00: Profesorul de limba română Sofia Dobra spune că propoziţia este subiectivă şi că nu ar trebui să existe niciun dubiu în privinţa aceasta. „Subordonata este antepusă, iar topica indică foarte clar faptul că subordonata este subiectivă, nu predicativă. Ar putea fi predicativă într-o situaţie specială, cu o intonaţie specială, marcată prin exclamaţie. Însă aici nu există niciun semn al exclamării”
Prin petiţia semnată online de câteva mii de elevi şi părinţi se cere ca, la subiectul A-3 să fie punctate atât răspunsurile C- propoziţie subiectivă, cât şi B- propoziţie predicativă.
Conform baremului, varianta corectă este C- propoziţie subiectivă. Cerinţa care le-a dat bătăi de cap elevilor este: Propoziţia subordonată din fraza „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii” este :
a. atributivă
b. predicativă
c. subiectivă
Petiţia semnată de elevi şi părinţi arată:
"Către Ministerul Educaţiei, Având în vedere discuţiile de pe forumuri şi dezbaterile aprinse din presă, este evident că subiectul II.A.3 a fost unul de dificultate mare care a dat naştere la interpretări şi controverse, chiar în rândul profesorilor, contrar prevederilor Ordinului Ministrului Educaţiei nr. 5220/2011 care solicită elaborarea unor subiecte de dificultate medie pentru examenul de limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale 2012″
Subiectivă sau predicativă?
Opiniile sunt împărţite şi printre profesori. "Era, ce-i drept, o chestiune subtilă, mulţi vor greşi", e de părere Anca Oprea, profesoară de română. "Dacă inversezi topica, vei avea o predicativă. Corect ar fi, prin contragere, să transformi o parte din propoziţie în substantiv", spune profesoara Nicoleta Crânganu. "Două substantive articulate înseamna că-i subiectivă", adaugă profesoara.
CITIŢI ŞI:

  • EVALUARE NAŢIONALĂ 2012. Subiecte pline de capcane. Subiectiva şi predicativa dau bătăi de cap profesorilor
  • EVALUARE NAŢIONALĂ 2012. Un elev a dat examen SINGUR ÎN SALĂ. S-a dat o aprobare specială pentru că are o boală foarte contagioasă

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Accesează: