Europenii, nemulţumiţi de transportul din România. Românii, puşi să plătească amenzi pentru fumat în UE

Europenii, nemulţumiţi de transportul din România. Românii, puşi să plătească amenzi pentru fumat în UE

Condiţiile de cazare neconforme cu oferta şi amenzile abuzive sunt printre problemele de care se lovesc românii care pleacă în vacanţă în Uniunea Europeană.

Cumpărăturile online de pe site-urile europene pot fi un alt risc. De partea cealaltă, străinii care ne vizitează ţara se plâng că sunt păcăliţi când apelează la firmele de transport din România.

"În general, cele mai numeroase plângeri ale cetăţenilor europeni care se află în alte state membre UE se referă la cumpărăturile online şi la pachetele turistice", ne-a punctat Bernd Krieger, reprezentant al Centrului European al Consumatorului din Kehl, Germania. Organizaţia se ocupă de reclamaţiile consumatorilor care cumpără un produs dintr-un alt stat UE decât cel de reşedinţă.

Declaraţiile sale sunt confirmate şi de plângerile făcute de români către această organizaţie finanţată de Comisia Europeană, aşa cum ne-a precizat Romulus Moise, PR officer la ECC România.

Unul dintre aceste cazuri este al domnului Udrea. Acesta a închiriat prin intermediul internetului un apartament în Franţa pentru trei nopţi, preţul fiind de 250 Euro.

"În ziua programată, orele 23.00, consumatorul a ajuns la apartament, ocazie cu care a constatat că locuinţa nu era în aceeaşi stare în care era prezentată pe site: paturile erau murdare, vesela si tacâmurile nu puteau fi folosite, apartamentul prezentând şi un miros greu respirabil chiar şi după aerisirea îndelungată a acestuia", ne explică Romulus Moise.

În aceste condiţii, a doua zi consumatorul a luat legătura cu proprietarul apartamentului, comunicându-i faptul că nu este în starea în care a fost prezentat pe site, motiv pentru care doreşte încetarea contractului şi restitituirea sumei plătite în avans pentru încă două nopţi. Proprietarul i-a răspuns românului că nu i se pot restitui banii, deoarece încetarea contractului putea fi cerută doar în două ore din momentul cazării, aspect asupra căruia consumatorul nu a fost informat. "După contactarea proprietrului prin intermediul centrelor europene ale consumatorului, turistului i s-a restituit suma aferentă cazării pentru două nopţi", ne-a mai precizat Moise.

Amendă pentru fumat în camera de hotel de 150 de euro

Un alt caz prezentat de ECC România este cel al domnei Alina. Aceasta a apelat la serviciile de cazare oferite de un hotel din Viena, Austria. "La plecarea din hotel a fost informată ca va trebui sa platească o amendă de 150 de euro pentru că a fumat în cameră. Cu toate că acest lucru nu se întâmplase, iar reprezentantii hotelului nu au putut proba afirmaţiile, suma a fost retrasă de pe cardul consumatoarei", ne-a relatat Romulus Moise. După contactarea hotelului prin intermediul ECC Romania şi ECC Austria, consumatoarea a primit înapoi suma de 150 EURO. Reclamaţie după o achiziţie online Traian a cumpărat de pe un site al unei companii franceze o piesă auto, care s-a dovedit inutilizabilă, deşi din descrierea acesteia pe site rezulta că ar fi cea de care consumatorul avea nevoie. Bărbatul a trimis piesa înpoi către compania franceză, dar aceştia au refuzat rambursarea contravalorii. În urma interventiei ECC România şi ECC Franţa consumatorul şi-a primit înapoi banii plătiţi pentru piesa. Şi cetăţenii străini au probleme în România

Nu doar consumtorii români au dificultăţi, ci şi cetăţenii care vin în România se lovesc de situaţii în care reclamă serviciile din România.

"Un cetăţean maltez a călătorit cu o companie aeriană românească. Cinci dintre bagajele înregistrate pe numele acestuia au fost livrate două zile mai târziu, unul dintre bagaje fiind grav deteriorat. Domnul a solicitat restituirea contravalorii cheltuielilor efectuate pentru achiziţionarea obiectelor de strictă necesitate, cheltuieli care trebuie suportate de către compania aeriană. Consumatorul a încercat să rezolve aceasta problemă, dar nu a avut succes", ne-a mai spus Rumulus Moise. După contactarea companiei de către ECC România, consumatorul a fost recompensat, drepturile sale de pasager fiind astfel respectate de către compania aeriană.

Transportul, principala nemulţumire a europenilor când vin în România Conform statisticilor puse la dispoziţie de ECC, cetăţenii care intră în ţara noastră se plâng că sunt înşelaţi în primul rând de firmele de transport (companii aeriene, taxi, transport public) . 53% din sesizările europenilor se referă la transport. Ofertele de turism deţin 16% din plângeri, alimentele şi serviciile de acest gen - 11%, iar restaurantele şi hotelurile - 6%. Cum se poate apela la Centrul European al Consumatorului Orice cetăţean european care se află într-un alt stat membru UE sau are contracte cu firme din alt stat comunitar şi consideră că nu-i sunt respectate drepturile poate apela la ECC. "Nu suntem o autoritate, însă avem resursele pentru a oferi sprijin consumatorului ca să ajungă la o soluţie convenabilă cu partea reclamata. Avem centre în toate statele membre UE care stau la dispoziţia consumatorului. După ce primim o plângere la un centru, contactăm partea reclamată şi încercăm să ajungem la recuperarea prejudiciului. De cele mai multe ori, reuşim. Dacă nu se poate, consiliem consumatorului să se adreseze instanţei pentru a avea câştig de cauză", ne-a explicat şi Camile Bertrand de la ECC Franţa.

Ne puteți urmări și pe Google News