Europa și-a julit coatele în tentativa de a frâna „mastodontul” Google. Va reuși America imposibilul?

Europa și-a julit coatele în tentativa de a frâna „mastodontul” Google. Va reuși America imposibilul?

CE a investigat una dintre aceste soluții, prin care Google a fost acuzată că a oferit stimulente unor agenții de publicitate pentru a se prezenta ca site-uri de comparație a ofertelor de shopping, crescând astfel numărul rezultatelor non-Google la căutare.

„Astfel de soluții au fost din start menite eșecului”, spune Caffara, care a consiliat competitorii Google, News Corp. și Yandex, în procesele lor antitrust din Europa.

Ca un contra-argument pentru procesul intentat pe 20 octombrie de către Departamentul de Justiție contra Google, reprezentanții companiei au precizat că 97% dintre utilizatorii de Android au ales motorul Google, deși au avut șansa de a alege și alte opțiuni. DuckDuckGo, un competitor vocal al gigantului IT, a respins însă soluția de la bun început.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Un meniu cu preferințe este un remediu extraordinar pentru a crește rapid competiția pe motoarele de căutare, însă felul în care este implementat în Europa nu funcționează și este proiectat defectuos de Google în mod deliberat”, a declarat fondatorul DuckDuckGo, Gabriel Weinberg.

Acesta și alte companii rivale ca Bing de la Microsoft ar putea cere Google să furnizeze date cu privire la ceea ce oamenii caută și să îi interzică să distribuie date în unitățile de business. Spre exemplu, s-ar putea interzice Google să folosească date din istoria web a unei persoane pe Chrome pentru a informa serviciile de publicitate.