Italia, Suedia și Marea Britanie au semnat pe 21 decembrie un acord pentru construirea unui avion de luptă de ultima generație numit “Tempest” (Furtuna), dar decizia a fost dată publicității abia pe 3 ianuarie.
Europa intră în cursa înarmării! Construcția noului avion de luptă nu se va baza, însă, pe specialiștii celor mai puternice țări din UE- Franța și Germania. La proiect vor parte companiile Bae Systems, Leonardo Uk, Rolls Royce și Mbda Uk, din partea Marii Britanii; Leonardo, Elettronica, Avio Aero și Mbda It pentru Italia; Saab și Gkn Aerospace pentru Suedia.
Europa intră în cursa înarmării!
Acordul a fost convenit la nivel de miniștrii ai Apărării. L-au semnat Lorenzo Guerini pentru Italia, în timp ce se apărare Ben Wallace pentru Regatul Unit și Peter Hultkvist pentru Suedia.
Obiect misterios, fotografiat la Baza 51!! Tehnologie extraterestră?
După cum se menționează în comunicatul de presă, „acordul, denumit Future Combat Air System Cooperation Mou (Memorandum de înțelegere), guvernează principiile generale pentru o colaborare egală între cele trei țări și privește toate activitățile, inclusiv cercetarea, dezvoltarea și concepția comună”.
Noul avion de luptă își propune să înlocuiască Eurofighter. Va include tehnologii aeronautice de generația a șasea. De asemenea, va fi dotat cu arme cu energie directă, motoare cu ciclu variabil și tehnologie stealth. Se preconizează și posibilitatea zborului fără pilot, dar și controlul asupra unor “roiuri” de drone.
Meghan nu poate obține pașaport britanic. Încă o palmă!
Italia și Regatul Unit fac parte din programul care a dat naștere celebrului F-35 Lightning II. Drept urmare, industria celor două țări este pregătită pentru a începe dezvoltarea unui avion de luptă de a șasea generație.
Europa intră în cursa înarmării, dar nu e unită
Un lucru e interesant de remarcat îm comunicatului de presă al Ministerului Italian al Apărării. Se menționează clar că Italia ar dori să existe o convergență a programelor Tempest și Scaf (Système de combat Aérien du Futur ed) trilateral (la care participă Franța, Germania și Spania). E greu de presupus, însă, o asemenea variantă.
Franța deține puterea de decizie în ce privește Scaful și nu dorește să renunțe la ea. Parisul are nevoie de avion de luptă care să înlocuiască Dassault Rafale pe care îl folosește la bordul portavionului său, Charles de Gaulle.
Parisul va avea și așa mari dificultăți să convingă Berlinul și Madridul să aloce fonduri pentru versiunea navală a Scafului. Germania nu are un portavion, iar Spania are o unul singur (Juan Carlos I) care este capabil să opereze exclusiv aparate cu decolare scurtă și aterizare verticală), în acest caz AV-8B Harrier II, scrie ziarul italian Il Giornale.