CEO-ul Tesla, Elon Musk, a scris pe Twitter că scopul său a fost să facă din Twitter „cea mai precisă” platformă media, dar criticii spun că miliardarul a luat decizii care au avut un efect contra spuselor sale.
„Twitter trebuie să devină de departe cea mai precisă sursă de informații din lume. Aceasta este misiunea noastră”. De asemenea, într-un tweet din 2 noiembrie, acesta a spus că Twitter va deveni cea mai precisă sursă de știri „fără să țină cont de afilierea politică”.
Criticii s-au grăbit să sublinieze că, cu câteva zile mai devreme, Musk a împrăștiat informații false privind atacul din 28 octombrie asupra soțului lui Nancy Pelosi. Pe 30 octombrie, ca răspuns la un tweet al lui Hillary Clinton care denunța atacul, Musk a distribuit un link către un site web care promova teorii ale conspirației despre atac, inclusiv unul care susținea în mod fals că atacatorul ar fi fost angajat de Pelosi pentru a avea loc acest eveniment. „Există o mică posibilitate ca această poveste să nu pară ceea ce este”, a spus Musk. Ulterior, Elon Musk a șters toate postările privind acest subiect.
Jurnalistul și comentatorul politic, Mehdi Hasan, a fost unul dintre zecile de persoane care au atacat reacția lui Elon Musk. „În urmă cu o săptămână, Musk a postat un link către un site de știri false (care sugera cândva că Hillary Clinton a murit și a fost înlocuită cu o sosie)”, a scris Hasan pe Twitter. „Mai rău, a șters apoi acel tweet fără să ofere explicații sau scuze acesteia.”
Fondatorul Twitter, Jack Dorsey, a răspuns la tweet-ul lui Elon Musk, întrebând „pentru cine sunt făcute toate aceste lucruri?” Musk i-a răspuns lui Dorsey, spunând că se va baza pe „angajații Twitter” care se vor folosi de un program prin care informațiile să fie trecute printr-un filtru.
Planurile lui Elon Musk
Această funcție, denumită inițial Birdwatch, a mai fost folosită de Elon Musk. Utilizatorii Twitter l-au mai atacat pe Elon Musk susținând că la un moment dat acesta a vorbit despre „grupurile de activiști care presează agenții de publicitate” să-și întrerupă anunțurile pe Twitter.
Pe parcursul săptămânii trecute, Musk a împărtășit multe planuri pe care le are pentru platformă, inclusiv monetizarea conținutului creat de persoanele care folosesc aplicația, un nou model de abonament de verificare și noi reguli privind conturile care uzurpă identitatea altor utilizatori, potrivit Business Insider.