Educație pentru fiecare

Educație pentru fiecare

Filosofia proiectului editurii Sigma și al partenerilor săi, prin care 3.000 de elevi au învățat, prin metode non-formale, să comunice

Editura Sigma a organizat vineri, 2 octombrie, o dezbatere în cadrul căreia s-au discutat realizările proiectului „Dezvoltarea competenței de comunicare în limba maternă a elevilor din învățământul primar pe baza unor analize personalizate realizate cu instrumente informatice”, cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, contract POSDRU/154/1.1/G/139340, ce se desfășoară în perioada 14 mai 2014 – 13 noiembrie 2015. Parteneri în acest proiect sunt Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării în Educație, Editura Sigma și Complexul Educațional Lauder-Reut. De acest proiect au beneficiat 3.000 de copii din București și din județul Ilfov. O altă parte frumoasă a proiectului este aceea că micuții au învățat prin metode moderne, non-formale, chiar de la dascălii lor.

FOTO: Boris Singer

Ne puteți urmări și pe Google News

Tehnici prin care copilul învață să comunice

„Scopul proiectului este să dezvoltăm capacitățile de comunicare ale elevilor în ciclul primar. Pentru asta trebuie să-i implicăm în diverse activități. Copiii sunt foarte diferiți, unul e mai ascuns, altul e mai volubil, noi trebuie să avem grijă să dezvoltăm la copii capacitatea de a comunica”, spune Boris Singer, directorul editurii Sigma. Pentru asta, sunt aplicate tot felul de tehnici, prin care copilul „se deschide” și încet, încet, învață să comunice.

„Ne interesează să testăm în ce măsură el participă la această comunicare, în ce măsură el înțelege un text, poate să rezolve problemele pe care orice text i le pune. Venim cu aceste teste, în care el citește, apoi are multe întrebări, la care răspunde. Pe măsură ce răspunde la întrebări, el învață să înțeleagă textul”, spune Boris Singer.

Unicitate

„Suntem încă departe de a eficientiza educația, de a putea afirma că majoritatea timpului pe care elevul îl petrece în contact cu profesorii sau timpul pe care îl petrece studiind este bine utilizat. Important este cum construim un parcurs educațional pentru fiecare. Educație pentru fiecare. Trebuie pus fiecare în valoare, în funcție de talentele și abilitățile lui, să se simtă bine în colectiv, pe domeniul lui”. Pe scurt: trebuie să ajungem să definim educația pentru fiecare cu componenta lui definită, de la copil la copil. Pentru că, într- un sistem educațional care funcționează inerțial, aceste metode non-formale sunt foarte eficiente. Copiii au învățat să comunice în cadrul unor ateliere ca „Dacă aș fi Alice în Țara Minunilor”, „Teatru-forum”, „Biblioteca vie”.