E oficial! Al doilea oraș din România, care va avea linie de metrou

E oficial! Al doilea oraș din România, care va avea linie de metrou

Un al doilea oraș din România va avea linie de metrou. Autoritățile au anunțat că s-a semnat autorizația de construire. Iată despre ce oraș este vorba!

E oficial! În ce oraș din România se va construi linie de metrou

Românii se vor bucura de încă o linie de metrou într-un mare oraș din țară și nu, nu este vorba despre București, ci de Cluj.

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a semnat marți autorizația de construire pentru metroul din Cluj. Conform proiectului, Magistrala 1 de metrou din Cluj va avea o lungime de 21,3 km, incluzând 19 stații subterane și un depou suprateran.

„Este un pas necesar pentru demararea efectivă a acestui proiect mult așteptat, care va influența în mod decisiv dezvoltarea viitoare a întregii zone metropolitane Cluj”, a declarat președintele CJ Cluj.

Ne puteți urmări și pe Google News
Metrou

S-a emis ordinul de inceperea a lucrarilor la linia de metrou din Cluj. Sursa foto: randare video metrou Cluj

Cum arată proiectul pentru linia de metrou

Conform proiectului, Magistrala 1 de metrou din Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cuprinzând 19 stații subterane și un depou suprateran.

Prima etapă a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești.

Conform unui comunicat emis de CJ Cluj, traseul liniei de metrou ușor începe în zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor servi zonele de locuințe, apoi vor continua către zonele multifuncționale din jurul viitorului Spital Regional de Urgență și a centrului comercial din apropiere.

Ulterior, linia va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, cu stații care deservesc cartierul Mănăștur, după care va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, în timp ce alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.

Metroul va duce la decongestionarea traficului

Studiile de fezabilitate făcute pentru acest proiect arată cu metroul din Cluj Napoca va avea o frecvență de circulație de 90 de secunde, va avea o lungime de 51 de metri, față de 112 metri la București, și va putea transporta maxim 540 de pasageri, față de 1.200 cât transportă garniturile de la Metrorex.

De asemenea, trenurile vor fi complet automate, fără să aibă un mecanic conductor la bord.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.