Informații despre perfectarea unor contracte de muncă în Austria au apărut în spațiul public în urmă cu două săptămâni. Șeful CFR Călători, Dan Costescu, a dezvăluit povestea într-o emisiune la România Actualități, afirmând că ar fi purtat discuții de principiu în acest sens cu autorități austriece. A vorbit și de un plan de transport deja gândit, astfel ca românii să ajungă la noi locuri de muncă mai bine plătite decât în țară.

”Gândim trenuri speciale, unde se poate păstra distanța socială, mergem pe același principiu: un loc liber, altul ocupat. Aceste trenuri vor pleca fie din București, fie din Cluj și vor merge spre graniţă. Vom avea puncte de colectare toate stațiile importante. Aceste trenuri, așa cum am vorbit deocamdată de principiu cu autoritățile austriece, vor merge până la Viena, evident fără oprire pe teritoriul Ungariei, care a închis granițele.”, a declarat Costescu pentru Radio România.

Nu a spus nimic despre faptul că ministrul Transporturilor știe sau nu știe de această acțiune demarată în perioada de stare de urgență, când operează niște ordonanțe militare. După cum se știe, ca să reușească plecarea românilor în Germania, la sparanghel, a fost nevoie să se modifice o ordonanță militară ca să fie permise zboruri cu avioane charter. Așadar, astfel de acțiuni/afaceri trebuie pornite doar cu avizul Ministerului Transporturilor, în perioada stării de urgență. Aprobarea ministrului e obligatorie pentru formarea unor garnituri de tren care să traverseze Ungaria izolată (n.r. nu se poate circula cu mașina) ca să ajungă în Austria. Ministrul Lucian Bode nu știa însă nimic.

 Austriecii știau exact cum o să le livreze România forța de muncă

Lucian Bode susține că nu a fost informat nici de șeful CFR Călători, nici de cineva din Ministerul de Externe (MAE) despre perfectarea unor contracte de muncă în Austria și despre formarea unor trenuri către această țară. El a spus că a aflat despre aceste lucruri miercuri, când a fost la Timișoara într- vizită de lucru și a fost întrebat despre situația trenurilor pentru Austria. A răspuns și presei că la Ministerul Transporturilor nu există nicio solicitare în acest sens și că fără avizul său nu au cum să se formeze asemenea garnituri.

Sursele noastre zic că joi, ministrul a întrebat de aceasta problemă și la alte ministere și i s-a spus că nimeni nu știe nimic. A aflat de declarațiile făcute de Dan Costescu la Radio România Actualități, dar și de comunicatul autorităților austriece.

“Mă bucur că, în ciuda închiderii graniţelor, am putut pune la punct un coridor comun pentru lucrătorii din România”, a declarat ministrul austriac al Afacerilor Externe, Caroline Edtstadler. Ea a precizat că aproximativ 33.000 de persoane din Austria depind de serviciile de îngrijire continuă. Cursa directă cu trenul de noapte între Timişoara şi Viena va începe cu un tren pe săptămână, dar ar putea fi extinsă la trei trenuri pe săptămână, se mai arată în comunicatul Ministerul austriac al Afacerilor Europene, potrivit publicației austriece Heute.at, ediția de joi.

Ce și când a aflat ministrul Transporturilor despre ”lucrarea” cu Austria…

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE