Chevrolet Orlando este un model de familie cu veleităţi surprinzătoare, care le poate fi util taţilor şi după ce şi-au lăsat copiii la şcoală.
Nimeni nu recunoaşte fără vreo urmă de regret că a lăsat în urmă vremurile în care grijile şi răspunderile celor cu familie păreau o corvoadă de neasumat.
Căsătoria şi, mai apoi, venirea pe lume a copiilor schimbă aproape total felul de a trăi şi a percepe realităţile cotidiene. Noile mari bucurii impun la fel de mari sacrificii. Una dintre ele, mai ales atunci când bugetul familiei nu permite mai mult, este renunţarea la maşina favorită din tinereţe, în favoarea uneia care să facă faţă noilor solicitări. Una mare, încăpătoare, greoaie, cu prea puţină personalitate, care va deveni, în cel mai scurt timp, un fel de maxi-taxi gălăgios şi înţesat de pete lipicioase.
Nu sunt multe monovolumele – căci despre ele vorbim aici – care se pot lăuda cu abilităţi dincolo de nevoile primare ale unui cap de familie intrat în rolul de şofer docil. Chevrolet Orlando, model cu şapte locuri pe care l-am testat zilele trecute, este fără niciun dubiu, unul dintre ele. Dintre autoturismele similare ca gabarit şi număr de locuri, doar Ford S-Max se mai poate lăuda cu o ofertă asemănătoare.
Orlando este, aşadar, unul dintre monovolumele care le mai poate fi util taţilor şi după ce şi-au lăsat copiii la şcoală. Sau atunci când au fost "pedepsiţi" să meargă singuri la supermarket. Pe gol, aşadar, când sunt numai ei şi maşina. Una care, oricât de surprinzător ar părea, le va aduce aminte de tinereţe. De acele vremuri în care "o călcau", ca să nu întârzie la cea mai importantă întâlnire din seara respectivă sau încercau naiv să o impresioneze pe domnişoara puţin speriată de alături, care, spre deosebire de doamna din prezent, făcea totuşi eforturi să zâmbească.
Maşina testată (în echiparea LTZ – de top), dotată cu un motor pe benzină de 1.8 litri (141 CP) – cam "însetat", consum mediu 9,9 l/100 km – şi transmisie manuală cu cinci trepte, are un preţ de listă de 16.105 euro cu TVA inclusă.
PREZENTARE
În gama Opel Zafira înfloreşte noul Tourer
ZAFIRA TOURER. Design exuberant, preluat de la concept FOTO: OPEL
Opel Zafira, primul model din segmentul său care a oferit şapte locuri – se întâmpla în 1999, de atunci au fost comercializate peste 2,2 milioane de unităţi – a ajuns la a treia ge neraţie. Una care vine să o completeze, nu să o înlocuiască pe a doua. Se va întâmpla în toamnă, după lansarea de la Salonul Auto organizat la Frankfurt.
Versiunea pregătită pentru producţia de serie a preluat designul exuberant al conceptului prezentat în urmă cu câteva luni. Partea frontală expune în continuare elementul stilistic de tip bumerang care face trecerea de la blocurile optice către spoiler.
Opel Zafira Tourer (cu o lungime de 4,66 metri) are o amprentă la sol superioară modelelor Ford Grand C-Max (4,52 metri lungime), Renault Grand Scenic (4,56 m) sau Peugeot 5008 (4,52 m) - toate mai lungi, la rândul lor decât actuala generaţie Zafira (4,46 m).
La interior, noua generaţie Zafira oferă în continuare sistemul de mobilitate al scaunelor Flex7 – cel care permite configurarea spaţiului dedicat pasagerilor. Opel Zafira Tourer va fi echipat, imediat după lansarea comercială, cu trei versiuni ale motorului turbodiesel 2.0 CDTI, care vor dezvolta de la 110 până la 165 de cai-putere – dar şi cu două variante ale unităţii turbo pe benzină 1.4 Ecotec – pregătite să livreze 120 sau 140 de cai-putere.