Noua Clasă M de la Mercedes-Benz faţă cu "sperietoarea" BMW X5

Noua Clasă M de la Mercedes-Benz faţă cu "sperietoarea" BMW X5

Pe hârtie, noul Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic stă mai bine decât BMW X5 xDrive30d. Bătălia finală se va da însă pe şosea.

Nu mai este un secret pentru nimeni. SUV-u-i frate cu românul. Iar mastodonţii 4x4 premium sunt starurile incontestabile ale şoselelor patriei. Din varii motive, unele nu neapărat măgulitoare. E de la sine înţeles că, pe acest fond, lansarea unui SUV Mercedes-Benz se califică drept un eveniment de larg interes pentru potenţialii clienţi, dar şi pentru admiratorii cu o detentă financiară incompatibilă cu o porţie de fericire atât de mare şi de scumpă. Noua Clasă M de la Mercedes- Benz, pe care am testat-o, săptămâna aceasta, în premieră, pe drumurile din România, este o maşină de cinci stele. La testele de siguranţă Euro NCAP. Un SUV "de fiţe" care înglobează mai multă tehnologie decât o clasă (inferioară) întreagă de automobile.

De la motorizările turbodiesel de ultimă generaţie - dintre cele mai puţin poluante şi economice - până la imensul arsenal de sisteme de siguranţă, active şi pasive. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/dtmTVjjg5j4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Care pe care ML-ul de ultimă generaţie va avea nevoie de toate acestea, ca şi de echipamentele de confort sau finisajele superioare, întrucât atacă un segment dominat autoritar de brigada de SUV-uri BMW, în frunte cu instigatorul-şef al dorinţei românilor, fiorosul X5. Pe hârtie, versiunea pe care am condus-o - ML 350 BlueTEC 4Matic - stă mai bine decât X5 xDrive30d. Mercedes-ul are mai mulţi cai-putere, un cuplu superior, performanţe mai bune, consum şi emisii inferioare. Diferenţele nu sunt însă atât de mari încât să tranşeze singure confruntarea. Şi asta pentru că ML-ul, cel puţin în această declinare, face o mai bună impresie prin confortul oferit, decât printr-o sportivitate determinantă - apanajul marelui său rival. Direcţia, setările trenului de rulare, transmisia, până şi conformaţia scau nelor dau o notă de tihnă cere monioasă călătoriei la bordul SUV-ului "cu stea în frunte". Suplimentar şi, desigur, subiectiv, nici noul design, nu ajută ML-ul, tuşele agresive din partea frontală lăsând loc unora mai puţin inspirate, în zona posterioară. În 2011, patru din zece Mercedes- uri comercializate în România au fost SUV-uri (la BMW, acelaşi segment a făcut două treimi din totalul vânzărilor). Noul ML are destule argumente pentru a susţine cu brio această statistică şi în 2012. INFORMAŢII ESENŢIALE Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic

Lungime/lăţime/înălţime: 4,80/1,92/1,79 metri Ampatament/masă proprie: 2,91 m/2.175 kg Capacitate rezervor/portbagaj: 93/690 l Motor: turbodiesel V6, 2.987 cmc, 258 CP, 620 Nm, 179 g/km, Euro 6 Transmisie: 4x4, 7+1 A Performanţe: 7,4 s (0-100 km/h), 224 km/h (vit. max.) Consum oficial mixt: 6,8 l/100 km Consum în test: 9,3 l/100 km (minim), 18,3 l/100 km (maxim) Preţ de listă cu TVA: 59.334 de euro Alternative: Audi Q7 3.0 TDI quattro (V6, 240 CP, 58.361 euro), BMW X5 xDrive30d (L6, 245 CP, 59.201 euro), Porsche Cayenne Diesel (V6, 240 CP, 68.806 euro). <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/isjLG29d8is" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Citiţi şi:

  • Auf Wiedersehen: Daimler va renunţa la cea mai prestigioasă marcă a sa
  • BMW a pus un preţ pe noua "rachetă" M5 | FOTO

Ne puteți urmări și pe Google News