DRIVE-TEST EVZ: Honda Civic - Motor retrograd, stare de bine

DRIVE-TEST EVZ: Honda Civic - Motor retrograd, stare de bine

"Benzinarul" de 1.8 litri, uitat de Honda sub capota autoturismului compact Civic, este anacronic, poate fi isteric şi n-are nicio legătură cu trendul eco - aşadar, o desfătare.

Honda se îngrijeşte să înnoiască gama compactă Civic. Se va întâmpla, cel mai probabil, anul viitor. De ceva vreme, producătorul japonez se pregăteşte intens să ne plictisească groaznic. Printr-un lot tot mai consistent de modele cu pretenţii eco. Aşa cum dă bine acum.

Desigur, Honda nu a pornit singură pe acest drum. Toţi constructorii care se respectă sunt antrenaţi deja în această cursă nebună de mângâiere a orgoliului propriu, de îndeplinire a baremurilor de poluare oficiale, de îmblânzire a cavalerilor nervoşi care apără puritatea planetei şi de satisfacere a celei mai la modă fixaţii dezvoltate de presa mondială - modelele hibride şi electrice. Nu este nimic în neregulă cu maşinile care adoptă soluţii tehnice inovatoare - mai ales sisteme alternative de propulsie care diminuează poluarea - cu excepţia faptului că, în marea lor majoritate, sunt anoste (ca imagine şi performanţe). Tot mai multe analize indică limpede că nici măcar peste un deceniu modelele hibride şi electrice nu vor avea decât un efect marginal asupra pieţei.

O desfătare vinovată

Fără a fi (încă) o raritate, actualul compact Honda Civic echipat cu motorul pe benzină de 1.8 litri - pe care l-am testat în versiunea GT, cea mai nouă echipare lansată pe piaţa din România - aminteşte de vremurile în care principala preocupare a inginerilor care puneau la punct un astfel de motor era atingerea nivelului optim de performanţă. Ne referim, de bună seamă, la performanţa dinamică.

"Benzinarul" uitat de Honda sub capota autoturismului compact Civic este absolut anacronic, poate fi sublim de isteric şi n-are nici cea mai vagă legătură cu trendul eco. O desfătare (vinovată), aşadar, pentru oricine trepidează în aşteptarea unui drum cu maşina şi refuză să se simtă vinovat pentru extincţia planetei.

Slavă Domnului că Honda s-a gândit să ceară atât mult pentru această versiune a Civicului - 20.435 de euro cu TVA inclusă! Dacă nu ar fi fost aşa, riscam să ne trezim că nu ştiu câţi români ar fi renunţat să-şi cumpere compacte submotorizate, pentru a-şi lua o maşină bine înzestrată, care îşi pune în valoare abilităţile sportive la peste 4.000 de ture. Nivel periculos, de la care pulsul şoferului o ia puţin razna, iar grija pentru protejarea stratului de ozon se îneacă într-un şuvoi de adrenalină.

Concurenţa: Japonia şi restul lumii

Adversarii Civicului cu cinci uşi se ordonează, de la sine, în două zone foarte bine delimitate. Există, în primul rând, mo delele japoneze, Mazda3, Toyota Auris sau Mitsubishi Lancer Sportback, apoi, mai departe (situaţie valabilă dacă se ia în calcul succesul comercial), compactele celebre Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus sau Renault Megane.

Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România, Honda a vândut 41 de unităţi Civic hatchback, în perioada ianuarie-martie. Auris a terminat primul trimestru cu 99 de unităţi comercializate, Mazda3 Sport - cu 13, iar Lancer Sportback - cu 27. În comparaţie cu rezultatele de mai sus (excepţie face modelul Toyota), performanţele eternelor preferate ale românilor care îşi achiziţionează maşini cu cinci uşi, de segment C, par rupte dintr-un alt film: Golf - 631 de unităţi, Megane - 121, Focus - 133, Astra - 122.

INFORMAŢII ESENŢIALE

Honda Civic 1.8 GT

  • Lungime/lăţime/înălţime: 4,25/1,76/1,46 metri
  • Ampatament/masă proprie: 2,62 m/1.265 kg
  • Capacitate rezervor/portbagaj: 50/415 l
  • Motor: benzină, 1.799 cmc, 140 CP, 174 Nm, Euro 5
  • Transmisie: 2x4 (faţă), 6+1 M
  • Performanţe: 8,9 s (0-100 km/h), 205 km/h (vit. max.)
  • Consum oficial mixt: 6,7 l/100 km
  • Consum în test: 7,8 l/100 km (minim) / 12,7 l/100 km (maxim)
  • Emisii CO2: 155 g/km
  • Preţ cu TVA: 20.435 euro
  • Preţ minim gamă cu TVA: 17.995 euro
  • Dotări (selecţie): airbaguri (frontale, laterale, cortină), ABS, EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare), VSA (controlul electronic al tracţiunii şi stabilităţii), aer condiţionat automat (o singură zonă), radio-CD (MP3, USB, AUX), geamuri şi oglinzi cu acţionare electrică, scaune faţă încălzite, banchetă spate "Magicseats" (cu dublă rabatare), senzori parcare spate, cruise control, jante din aliaj de 17 inchi cu design special.
  • Modele concurente: Mazda3 2.0 (150 CP, 21.590 euro), Toyota Auris 1.8 (145 CP, 20.150 euro), Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 (140 CP, 20.374 euro)

Ne puteți urmări și pe Google News