La nici două luni distanță de momentul inaugurării, prima autostradă urbană din țară are numeroase probleme. Hoții au furat cablurile de iluminat şi o bucată din asfalt s-a lăsat. De parcă nu ar fi fost suficient, pocinogul s-a întâmplat și în ceea ce privește calitatea șoselei, o porțiune de autostradă prăbușindu-se pur și simplu. Ca un făcut, nici utilajele chemate pentru a remedia problemele ivite nu au fost la înălțime. Utilajul cu care muncitorii au încercat miercuri să repare tronsonul s-a stricat. Firma de construcţie va reface bucata de șosea pe cheltuiala sa, spun autorităţile. În tot acest timp, șoferii suferă din cauza ambuteiajelor.

Utilajul care spărgea asfaltul de pe breteaua cu probleme s-a defectat după câteva ore de la începutul intervenţiei.

Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Administrarea Infrastructurii Rutiere: „Nu se prăbuşeşte, a avut loc o tasare pe 2 metri lungime şi pe 15 centimetri adâncime. Astăzi s-au dus constructorii pentru că este în garanţie şi responsabilitatea lor timp de 4 ani”.

Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere crede că ar putea fi vorba de un viciu de construcţie sau au cedat ţevile de apă din subteran.

Între timp, şoferii care vin dinspre autostrada urbană au o mare problemă: Șoseaua Petricani, din cauza lucrărilor, s-a îngustat la o singură bandă şi se formează ambuteiaje.

Pe lângă fragmentul de asfalt stricat, jumătate din autostrada urbană stă fără lumină încă de la inaugurare. Hoţii au furat cablurile de tensiune. Constructorul a acceptat să le monteze din nou, însă acest lucru va dura.

Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Administrarea Infrastructurii Rutiere: „Sper ca în luna martie să avem lumină. Pentru această zguduitoare prăbuşire, ca să spun aşa, eu sper că săptămâna viitoare va fi gata”.

Ultimii trei kilometri de asfalt de pe autostrada urbană au costat aproape 30 de milioane de euro. Lucrările au început în 2016 şi abia anul trecut în decembrie a fost tăiată panglica.