Principalul drum care face legătura între judeţele Prahova şi Dâmboviţa e plin de gropi şi nu a mai fost asfaltat dinainte de 1989.
Drumul Naţional 72 care face legătura între Ploieşti şi Târgovişte este plin de gropi, unele atât de adânci încât, la viteze mari, şoferii pot pierde controlul volanului. Asfaltul turnat înainte de 1989 a fost distrus atât de intemperii, cât şi de traficul greu, acesta fiind cel mai circulat drum care face legătura între judeţele Prahova şi Dâmboviţa. „Este cel mai prost drum naţional pe care am circulat vreodată şi sunt şofer profesionist de 20 de ani. Ne rupem maşinile în gropi. Am ajuns să mergem pe contrasens ca să mai ocolim din ele. Aşa ceva nu e posibil, mai ales când plătim tot felul de taxe de drum“, se plânge Dumitru Soare, şofer pe TIR, care foloseşte săptămânal DN 72.
În plus, reprezentanţii firmelor de transport marfă şi persoane susţin că înregistrează pierderi mari din cauza pieselor pe care trebuie să le schimbe periodic. „La două luni trebuie să bag microbuzele în service pentru că ne pică pivoţii şi amortizoarele. Dacă nu se repară mai repede drumul, anul viitor renunţ la licenţă pe Ploieşti-Târgoviş- te“, spune Adrian Panait, patronul unei firme de transport călători. Şefului de la drumuri i s-a cerut demisia Gropile de pe DN 72 afectează şi activitatea firmelor din Parcul Industrial Ploieşti. „Investitorii străini s-au plâns de condiţiile foarte proaste ale acestei rute comerciale. Am făcut numeroase demersuri la Ministerul Transporturilor, dar nu au avut niciun ecou“, povesteşte Ioan Enciu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Parcului Industrial.
De starea drumului este nemulţumit şi primarul Ploieştiului. „Ar trebui ca directorul de la Drumuri Naţionale care răspunde de acest drum să-şi dea demisia“, susţine edilul-şef Emil Calotă. În replică, Valerian Manta, şeful Secţiei Drumuri Naţionale Ploieşti, susţine că nu are nicio vină, pentru că deciziile se iau la Bucureşti. „Oricine poate să-mi ceară demisia, dar nu eu decid când şi ce drum se repară. Voi merge la Bucureşti săptămâna aceasta şi voi încerca să-i conving pe şefii mei că trebuie să repare de urgenţă DN 72“, explică Valerian Manta. Centura, abandonată după inaugurare Nici şoseaua de Centură a Ploieş- tiului nu arată mai bine, deşi aceasta face obiectul unei investiţii a Ministerului Transporturilor, evaluată la 157 de milioane de lei. După acţiunea de deszăpezire, gropile s-au înmulţit şi, deşi drumul este circulat intens de bucureştenii care merg spre Valea Prahovei, până în prezent nu au fost executate lucrări de plombare a acestora. Licitaţia pentru modernizarea şoselei de centură a fost câştigată de firma Internaţional SRL Oituz, aparţinând controversatului om de afaceri Costel Căşuneanu. Şantierul a fost inaugurat de ministrul Ludovic Orban în noiembrie 2007, în plină campanie electorală pentru alegerile europarlamentare, şi abandonat la nici o săptămână după tăierea panglicii.