CFR Marfă își va opri activitatea în următoarea perioadă. După operaţionalizarea şi capitalizarea Carpatica Feroviar, cunoscuta companie își va declara lichidarea.
CFR Marfă dispare din România
Potrivit directorului general, schimbarea ar avea loc până pa începutul lunii martie. În acord cu regulamentul european privind rambursarea ajutorului de stat, Carpatica Feroviar va fi înființată în România.
Conform reprezentantului companiei, aceasta „se va înfiinţa, se va operaţionaliza şi va fi capitalizată în vederea cumpărării de la CFR Marfă a asset-urilor necesare şi a celor prevăzute şi agreate cu Comisia Europeană”.
Procedura se va încheia la începutul anului 2025
În urma acestui proces, compania de stat își va declara lichidarea și implicit oprirea activității.
„Ultima zi de furnizare de servicii de transport feroviar de marfă de către CFR Marfă va coincide cu prima zi în care Carpatica Feroviar România va furniza servicii de transport feroviar”, a mai spus Daniel Apostolache.
De altfel, detaliile legate de operaționalizare depind de Hotărârea de Guvern de capitalizare „cu suma necesară cumpărării de mijloace fixe şi asset-uri”.
CFR Marfă, la un pas de lichidare
În acord cu procedurile Autorităţii Feroviare Române, tranziția ar urma să se încheie la 1 martie. De altfel, pe 12 martie concordatul preventiv în care compania de stat se află va expira.
De altfel, actuala conducere a precizat că noua companie nu va fi structurată la fel ca până acum. Potrivit reprezentantului CFR Marfă, aproximativ 20% din modelul actual va fi adoptat și în viitor.
După această trecere, Carpatica Feroviar va achiziționa 200 de locomotive şi 6.500 de vagoane de vechea companie de stat.
„Vorbim despre o companie mult mai mică, mult mai fiabilă, una nouă, bancabilă şi sperăm să fie şi green în sensul adevărat al cuvântului, în care transportul feroviar să preia cât mai mult din transportul rutier. Compania feroviară Carpatica va prelua golul lăsat în economia României de CFR Marfă”, a mai spus Daniel Apostolache.
CFR Marfă este o companie de transport feroviar din România, înființată în anul 1998, prin reorganizarea companiei Căile Ferate Române. În anul 2005, compania avea 900 de locomotive, 60.000 vagoane și 19.000 angajați. În anul 2008, compania avea un parc logistic de 907 locomotive și 42.925 vagoane.