DISCUȚII cruciale despre VÂNZAREA Șantierului Naval DAEWOO. Șefii din COREEA de SUD vin la MANGALIA
- Feri Predescu
- 12 iulie 2017, 18:11
Reprezentanți ai concernului sud coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) sunt așteptați, mâine, la Șantierul Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) pentru a informa conducerea și pe angajați despre stadiul negocierilor de vânzare a pachetului majoritar de acțiuni către Damen Shipyard Group. Discuții se poartă și cu reprezentanții statului român, deținător a 49% din acțiunile DMHI.
Liderul sindical al Șantierului Naval Daewoo Mangalia, Florian Marin, susține că tranzacția privind vânzarea către Damen s-a finalizat deja, urmând ca la sfârșitul trimestrului III olandezii să preia șantierul.”Conducerea șantierului m-a anunțat că tranzacția s-a finalizat, au bătut palma, și că joi vor veni de la DSME, din Coreea de Sud, la Mangalia pentru a anunța și sindicatul despre vânzare”, a declarat, pentru EVZ, Florian Marin. Din informațile obținute de liderul sindical, Șantierul Naval Daewoo Mangalia Heavy Industries va fi preluat de constructorul olandez la sfârșitul trimestrului al III-lea.”Se va numi tot DMHI dar în loc de Daewoo va fi Damen”.
Santierul Naval Daewoo Mangalia are datorii de 800 milioane de dolari, iar primele discuții pentru vânzarea lui către constructorul olandez ar fi început în urmă cu un an. DMHI are 2000 de angajați și peste 1000 de subcontractori și, potrivit liderului sindical, Florian Marin, pentru anul viitor nu mai sunt comenzi pentru construcții sau reparații nave. Șantierul Naval Daewoo Mangalia este deţinut în proporție de 51% de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) din Coreea de Sud și 49% de statul român ( Ministerul Economiei) prin Șantierul Naval 2 Mai Mangalia. “Damen ar trebui să preia și acțiunile statului român așa cum a procedat și cu Șantierul Naval din Galați unde are 98%”, spune Florian Marin.
Directorul Diviziei Managementul Administraţiei din cadrul DMHI Mangalia, Mihai Andrei, confirmă sosirea de joi a reprezentanților companiei mamă din Coreea de Sud însă ”nu pentru a anunța finalizarea tranzacției ci pentru a informa sindicaliștii în ce stadiu sunt discuțiile și modul în care se contiună negocierile”. Oricum, conform actelor constitutive ale DMHI, trebuie respectată procedura prin care oricare dintre acționari, care intenționează să vândă, trebuie să discute, mai întâi, cu celălalt acționar. În cazul de față cu partea română. Președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, a declarat, pentru EVZ, că ministrul Economiei, Mihai Fifor, va veni la Mangalia pentru a se lămuri în privința situației angajaților și a șantierului coreean.