Evenimentul Zilei > Actualitate > Dezvoltarea haotică a Bucureştiului se întoarce împotriva constructorilor
Dezvoltarea haotică a Bucureştiului se întoarce împotriva constructorilor

Dezvoltarea haotică a Bucureştiului se întoarce împotriva constructorilor

Dezvoltatorii imobiliari au căzut în capcana construirii haotice care a avut loc în Capitală în ultimii 20 de ani. Aceştia încep să dărâme imobilele construite fără locuri de parcare şi pe cele "urâte".

Astfel, dacă până în prezent singurul ţel al celor care ridicau un imobil de birouri sau de locuinţe, în perioada 1990-2010, a fost să construiască cât mai repede şi mai ieftin, acum proprietarii imobilelor au început să se întrebe cât de utile sunt aceste construcţii edificate doar pe principiul economisiiri banului.

Şi primul proprietar al unei asemenea clădiri, situată pe Calea Floreasca numărul 141-143, s-a decis: va demola clădirea şi va ridica alta mai eficentă în locul ei. "Este o clădire banală, cu ferestre mici, aşezată prost şi care nu are locuri de parcare. Proprietarul clădirii nu a putut să închirieze din cauză că nu existau locuri unde să parchezi maşina. În locul imobilului, va fi ridicată o altă clădire care va avea două-trei nivele de parcare", a explicat arhitectul care se ocupă de proiect, Radu Popescu.

Clădirea a fost construită în perioada 2000-2002 şi are patru etaje

Proiectul a fost prezentat deja în Comisia Tehnică de Urbanism a Municipiului Bucureşti, iar potrivit arhitectului Dan Marin, membru al acestei comisii, este primul proiect care prevede demolarea unei clădiri relativ noi din cauza lipsei locurilor de parcare.

Arhitecţii spun că se aşteaptă ca şi alte imobile să fie puse la pământ pentru a face loc altor construcţii care vor fi gândite mai bine, atât din punct de vedere funcţional, cât şi din punct de vedere al arhitecturii.

Imobilele fără parcări au aglomerat străzile

"Atâta timp cât există sute de maşini parcate, inclusiv pe Bulevardul Kiseleff, e clar că sunt clădiri chiar şi în Piaţa Victoriei care nu au suficente locuri de parcare", a explicat Dan Marin.

Municipalitatea a obligat investitorii să construiască locuri de parcare în funcţie de dimensiunea imobilelor abia în 2006.

Astfel, potrivit Hotărârii de Consiliu 66 adoptată în anul 2006, se va asigura minimum un loc de parcare la o locuinţă a cărei suprafaţă desfăşurată este de maximum 100 de metri pătraţi, şi două locuri de parcare pentru o locuinţă care are o suprafaţă mai mare de 100 de metri pătraţi.

În ceea ce priveşte imobilele cu destinaţie de unităţi de învăţământ, birouri sau hoteluri, dezvoltatorul este obligat să construiască un loc de parcare pentru fiecare 60 de metri pătraţi ai suprafeţei utile a construcţiei. Pe de altă parte, în cazul clădirilor destinate comerţului şi alimentaţiei publice, se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 20 de metri pătraţi au suprafeței construite desfăşurate.