Suntem spionați peste tot. Nu mai există viață privată. Mărturisiri cutremurătoare

Nu mai avem scăpare, suntem spionaţi peste tot. Acasă cu ajutorul smarphone-ului sau prin cablu USB care ascunde, în conector, un modem GSM şi dacă introduci acolo o cartelă SIM cablul respectiv devine aproape un telefon, iar în afara casei suntem spionaţi la fiecare pas.

Se pare că spionajul a devenit deja o tradiţie peste tot în lume. Cadillac Fairview a încorporat camere de luat vederi în 12 centre comerciale din Canada și a folosit tehnologia de recunoaștere facială fără știrea sau consimțământul clienților, a declarat comisarul pentru confidențialitate. „Cumpărătorii din mall nu aveau niciun motiv să creadă ca imaginea lor o să fie colectată de o cameră discretă sau să fie folosită, cu tehnologie de recunoaștere facială, pentru analiză”, spune comisarul pentru confidențialitate din Canada, Daniel Therrien. „Lipsa consimțământului semnificativ a fost deosebit de îngrijorătoare, având în vedere sensibilitatea datelor biometrice, care este o caracteristică unică și permanentă a corpului nostru și o cheie a identității noastre”.

Datele au fost colectate pe ascuns

Cu toate acestea, Cadillac Fairview a declarat că imaginile sunt colectate pentru a analiza vârsta și sexul cumpărătorilor și nu pentru a identifica persoanele. Imaginile au fost șterse după ce au fost analizate, dar anchetatorii au descoperit că “informațiile biometrice sensibile” generate de acestea erau stocate într-o bază de date centralizată de către o terță parte.

Cadillac Fairview a declarat că nu știa că această bază de date există, despre care comisarii spun că a agravat riscul ca datele să fie folosite de părți neautorizate sau de „actori răuvoitori”. “Lipsa consimțământului a fost deosebit de îngrijorătoare, având în vedere sensibilitatea datelor biometrice, care este o caracteristică unică și permanentă a corpului nostru și o cheie a identității noastre”, spune Daniel Therrien, comisarul pentru confidențialitate din Canada.

Eşti spionat... dar nimeni nu recunoaşte

Purtătorul de cuvânt al Cadillac Fairview, Jess Savage, a declarat că tehnologia AVA nu stochează nicio imagine în timpul programului pilot și nu este capabilă să recunoască pe nimeni.

“Cele cinci milioane de reprezentări menționate în raportul biroului comisarului pentru confidențialitate nu sunt fețe. Acestea sunt secvențe de numere pe care software-ul le folosește pentru a clasifica în mod anonim intervalul de vârstă și sexul cumpărătorilor din informațiile pe care le vede camera”, a spus aceasta. “Raportul OPC concluzionează că nu există dovezi că au fost utilizate tehnologii în scopul identificării indivizilor”.

Camerele de la chioșcurile Cadillac Fairview au fost demontate imediat după ce comisarii au demarat ancheta

“De asemenea, a șters toate informațiile asociate tehnologiei de analiză video care nu sunt necesare în scopuri potențiale de litigiu și a confirmat că nu va păstra sau utiliza aceste date în niciun alt scop. Aceasta include cele 5 milioane de reprezentări biometrice ale fețelor cumpărătorilor individuali, pe care le-a păstrat fără niciun motiv discernabil”, au declarat comisarii.

Comisarii mai spun că rămân îngrijorați de faptul că Cadillac Fairview a refuzat cererea lor de a se angaja să obțină „consimțământ expres și semnificativ” de la cumpărători dacă va folosi tehnologia în viitor, scrie financialpost.