Rezultatele la acest examen au dovedit că învățământul românesc, cu mici excepții, este unul complet ineficient. La acest exament de simulare, 40 la sută dintre elevi au luat note egale cu șase sau peste, în timp ce un procent de 60 la sută au luat note de cinci și sub cinci.

De exemplu, la un liceu de elită din Cluj Napoca, elevii au primit la examenul de simulare să prezinte particularitățile de construcție a unui personaj dintr-o operă scrisă de Ioan Slavici.

Un profesor de limba și literatura română ne-a declarat că elevii s-au prezentat complet nepregătiți. ”Eu nu pot învăța în locul lor. Le-am predat toată programa la clasă și le-am spus să învețe pentru că examenul de bacalaureat nu este o joacă. Cu toate astea, la examenul de simulare au confundat de exemplu Moara cu Noroc, scrisă de Ioan Slavici cu Harap Alb, scrisă de Ion Creangă. Au venit și au spus că Harap Alb este scrisă de Slavici și s-au apucat să îl caracterizez pe Ghiță din Harap Alb. Se vede că nici măcar nu au citit aceste opere pentru a evita confuzii elementare. Ce să mai vorbim de subiecte de analiză când ei nu știu că personajul Ghiță nici măcar nu apare în Harap Alb”, ne-a spus profesorul, profund dezamăgit de pregătirea elevilor.

Au fost și note de zece. Dezastru la simularea de la Bacalaureat!

Statistica oficială cu notele de la examenul de simulare a bacalureatului, prezentată de Ministerul Educațieia arătat că au fost și note de zece, dar și multe foarte multe note sub cinci. Practic, una din trei note a fost sub cinci, fapt ce arată faptul că mulți dintre elevi nu sunt pregătiți pentru examenul de bacalaureat.

De exemplu la limba și literatura română, procentul de promovare, cu note de cinci sau mai mari de cinci a fost de 70,20%. La această materie, au existat 371 de note de zece.

Județele campioane au fost Brăila, unde s-a înregistrat 52 la sută, Cluj – 51 la sută și Galați cu 47,8%. La București s-a înregistrat o promovabilitate de 46.4 la sută.