Cercetătorii din Japonia au realizat un program informatic care să ofere sprijin specific pentru patronii sau mangerii îngrijoraţi de fluctuaţia angajaţilor lor sau pentru directorii care îşi pun întrebări despre perioada de timp în care o persoană recrutată va rămâne la noul ei loc de muncă, informează AFP. Informațiile obținute cu ajutorul inteligenței artificiale (IA) ar putea să îi ajute pe patroni și manageri să găsească soluțiile pentru a evita demisia acestora, transmite Agerpres.
Demisia angajaților poate fi preîntâmpinată
Programul creat de un profesor de la Universitatea Tokyo City analizează datele angajaţilor legate de prezenţa lor la locul de muncă, dar și informaţii personale, precum vârsta şi sexul, pentru a oferi o prognoză cu privire la probabilitatea de demisie a unui angajat. Pentru a oferi informații cât mai exacte, programul colectează inclusiv date ale foştilor angajaţi care au părăsit compania.
"Suntem în faza de testare a acestui instrument IA în mai multe companii, creând un model pentru fiecare dintre ele", a adăugat cercetătorul nipon.
Pentru dezvoltarea noului program informatic, cercetătorii au plecat de la un alt studiu care folosea IA pentru a construi tipologia studenţilor susceptibili să renunţe la studii, din universităţile nipone.
Patronii și managerii pot utiliza rezultatele furnizate de noul program pentru "a-i sugera salariatului cu risc sporit de demisie, - fără să îi arate rezultatele brute, care ar putea să îl şocheze - că firma este pregătită să îi ofere sprijin, întrucât IA prevede că el ar putea să se confrunte cu anumite dificultăţi", a mai spus Naruhito Shriatori.
Tipare de angajare construite de IA
În mod tradiţional companiile japoneze recrutează tineri absolvenţi în aceeaşi perioadă în fiecare an, respectiv în luna aprilie. Aproximativ 10% dintre noii salariați îşi părăsesc locul de muncă în primul an de la angajare şi aproximativ 30% pleacă din companie în primii trei ani după ce s-au încadrat în respectivul loc de muncă, potrivit informațiilor statistice.
Pe fondul declinului demografic accelerat din Japonia, companiile japoneze caută soluții pentru păstrarea angajaților, inclusiv prin acordarea unor stimulente potrivite.