Delta şi vacanţele la ţară, vedetele târgului de la Berlin

Delta şi vacanţele la ţară, vedetele târgului de la Berlin

România mizează pe 500.000 de vizitatori germani.

Delta Dunării este, anul acesta, principala momeală cu care România încearcă să-i atragă pe turişti la Târgul Internaţional de la Berlin, care a început ieri şi se va încheia pe 9 martie. Operatorii autohtoni s-au înarmat cu programe de pescuit şi team-buildinguri în Deltă, dar şi cu excursii de mai multe zile la ţară cu bicicleta, autocarul sau rulota pe la mănăstiri.

Declarată Peisajul Anului 2007/2009 de asociaţia Prietenii Naturii şi scăpată de gripa aviară, Delta Dunării i-a convins şi pe reprezentanţii autorităţilor. „Unicitatea peisajului constituie un potenţial turistic foarte mare“, a explicat Lucia Morariu, secretar de stat pentru turism. Delta Dunării atrage, anual, circa 70.000 de vizitatori. Implanturi cu silicon, la pachet cu excursii

La loc de frunte în prezentarea României stau şi programele pentru doritorii de operaţii estetice, de la mărirea sânilor la implanturile cu botox - agenţii susţin că preţurile intervenţiilor sunt mult mai mici decât cele din Occident. Opţional, cei care îşi fac operaţii pot profita de ocazie pentru a efectua câteva excursii de o zi în Capitală sau în împrejurimi.

Autorităţile sunt convinse că vor reuşi să atragă mai mulţi vizitatori. Potrivit estimărilor, numărul turiştilor germani care vor vizita România în 2008 va depăşi 500.000, cu peste 5% mai mult decât în 2007, care a întrecut aşteptările şi datorită locomotivei „Sibiu“. Cu cei 473.431 de vizitatori, Germania ocupă primul loc în topul furnizorilor de turişti pentru România. Ediţia Berlin 2008 atinge recordul de participanţi, cu peste 11.000 de expozanţi din 186 de ţări. DEZINTERES

Oferta nu îi atrage pe operatori Operatorii germani nu sunt însă foarte încântaţi să promoveze produsele româneşti. „Suntem doar câteva firme mici care mai vindem pachete. Ceilalţi spun că preţurile sunt prea mari, şi condiţiile nu se îmbunătăţesc aproape deloc, ceea ce înseamnă că numărul turiştilor de plăcere scade în fiecare an“, a precizat Toni Messerschmidt, director Sofrone Messerschmidt, care promovează oferte româneşti de 12 ani.

Nici TUI nu este tentat să aşeze din nou România în cataloagele sale. „În România nu există suficiente capacităţi de cazare de trei, patru şi cinci stele pentru TUI. Dacă, în viitor, vom avea suficiente camere de acest tip, este posibil ca turoperatorul german să revină pe litoral, în 2010-2011“, afirmă secretarul de stat Lucia Morariu. PROBLEME Distanţele lungi şi drumurile proaste scad entuziasmul turiştilor Operatorii români prezenţi la Târgul de la Berlin spun că, indiferent de investiţiile pe care le vor face, nu vor reuşi să atragă mai mulţi turişti străini. Unii se plâng de faptul că cifrele stagnează din cauza hotelierilor, care cresc preţurile în fiecare an fără să îmbunătăţească serviciile.

Potrivit operatorului Sofrone Messerschmidt, unele oferte pentru destinaţii balneo-climaterice au fost scumpite, faţă de anul trecut, cu până la 40%, lucru care i-a îndepă rtat pe amatori. În aceste condiţii, România rămâne atractivă doar pentru turiştii veniţi cu afaceri şi pierde, an de an, şansa de a deveni o destinaţie de vacanţă pentru străini. În Occident se practică turismul individual

Accesul reprezintă o altă nemulţumire a investitorilor. „Poţi atrage turişti cu foarte multe obiective româneşti. Apoi trebuie să le spui că, pentru a le vizita pe unele dintre ele, cum ar fi Vulcanii Noroioşi, trebuie să petreacă trei zile în ţară şi s-ar putea să le scadă entuziasmul“, a declarat George Leonida, senior manager departamentul incoming Paralela 45. Problema infrastructurii nu include doar lipsa autostrăzilor şi stadiul drumurilor, ci şi numărul redus de zboruri low cost, dotarea slabă a aeroporturilor, lipsa legăturilor feroviare spre destinaţii de top şi condiţiile de cazare, spun specialiştii.

„Tendinţa europeană se bazează acum pe turismul individual. La noi, tocmai asta este mai dificil de organizat din diferite cauze, de la lipsa indicatoarelor de pe drumuri la serviciile slabe din hoteluri şi lipsa variantelor de petrecere a timpului liber“, a explicat Nicolae Lech, executive manager Nova Travel. Reprezentanţii din Turism, Hoteluri, Restaurante (THR) Marea Neagră spun că nu poţi atrage turişti doar cu investiţiile proprii în hoteluri.

„Foarte importantă este gestionarea corespunzătoare a plajelor, alături de curăţenie, iluminatul public şi amenajarea spaţiilor de agrement“, a precizat Linica Stan, general manager THR. Potrivit acesteia, compania a investit 12,5 milioane de euro în renovarea a două hoteluri pe litoral.

Ne puteți urmări și pe Google News