Decizie luată de companiile aeriene și Comisia Europeană. Ce se întâmplă dacă vi s-a anulat un zbor în timpul pandemiei

16 companii aeriene au fost de acord să returneze pasagerilor banii încasați pe bilete, dacă zborurile sunt anulate din cauza restricțiilor impuse de coronavirus.

Mai multe companii aeriene europene au fost de acord, joi, să ramburseze banii datoraţi pasagerilor ale căror zboruri au fost anulate în perioada pandemiei de COVID-19. De asemenea, reprezentanții acestor companii s-au angajat să furnizeze mai multe informaţii cu privire la drepturile pasagerilor în viitor.

Cele 16 companii aeriene care au participat la discuțiile cu reprezentanții Comisiei Europene. Decizia cu care au fost de acord

După discuţiile avute cu oficialii de la Comisia Europeană, acest grup de 16 companii aeriene (Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling şi Wizz Air) au căzut de acord să ramburseze la timp restul sumelor datorate, să îşi informeze mai bine pasagerii cu privire la zborurile anulate din cauza companiilor şi să ofere vouchere numai când pasagerii optează în mod expres pentru această variantă, după cum transmite Agerpres.

Mesajul pe care l-a transmis Adina Vălean, comisarul european pentru Transport

„Salut faptul că toate companiile menţionate s-au angajat să rezolve problemele rămase. Acest lucru este crucial pentru restabilirea încrederii pasagerilor. Revenirea sectorului transportului aerian depinde de asta”, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, conform sursei citate.

Autorităţile naţionale din statele membre ale Uniunii Europene (UE) sunt responsabile pentru punerea în aplicare a legislaţiei UE privind protecţia consumatorilor. Comisia Europeană a subliniat că aceasta este cea mai mare acţiune demarată în istoria e Reţelei de cooperare în materie de protecţie a consumatorului (CPC) şi prima acţiune care a avut la bază o alertă lansată de Comisie.

În România, în luna iulie, peste 20 de zboruri au fost anulate sau au avut întârzieri de peste 3 ore, iar asta a provocat emulțumirea a sute de pasageri. Cele mai multe dintre anulări au fost ale companiilor low cost, printre zborurile eligibile pentru despăgubiri fiind cele de pe rute extrem de populare, mai ales în plin sezon cum ar fi București – Londra și retur, București – Alghero (Sardinia, Italia) și retur. Alte zboruri anulate au fost Roma – Satu Mare, București – Lisabona și retur, Iași – Paris și Paris Iași și Bacău – Liverpool.