Dealerii auto, frânaţi de criză

Dealerii auto, frânaţi de criză

Scăderea vânzărilor îi va determina pe unii intermediari să dea afară oameni.

Scăderea abruptă a vânzărilor de maşini noi i-ar putea determina pe mulţi dealeri Dacia să-şi închidă activităţile sau să facă disponibilizări, a declarat ieri directorul general al Automobile Dacia, François Fourmont, pentru agenţia Mediafax.   „De activitatea Dacia depind peste 120.000 de locuri de muncă în România, atât la furnizori, cât şi în reţeaua comercială. Spre deosebire de Dacia, dealerii nu exportă maşini, ei le vând în oraşele unde sunt prezenţi. Scăderea puternică a vânzărilor riscă să ducă, în cazul multor dealeri, la necesitatea diminuării numărului de angajaţi, iar dacă situaţia se va înrăutăţi, unii dintre aceştia s-ar putea vedea nevoiţi să-şi închidă activitatea“, a spus acesta.

Într-o situaţie similară se află şi furnizorii constructorului argeşean, deoarece depind de comenzile făcute de Dacia. „Diminuarea producţiei noastre are deci un efect care se resimte atât în amonte - la furnizorii noştri, cât şi în aval - la dealeri“, a mai spus Fourmont.   Alţi importatori nu reclamă aceleaşi probleme şi nu privesc atât de pesimist scăderea pieţei. „În acest moment, reţeaua de dealeri Citröen în România numără 17 membri. Obiectivul nostru este să creştem numărul acestora pentru a creşte cota de piaţă a mărcii în România şi pentru o prezenţă mai puternică pe această piaţă foarte importantă pentru marca Citröen“, ne-au declarat reprezentanţii mărcii franceze.

Taxa de poluare, una dintre cauze

Doar în cursul lunii octombrie au fost înscrise în circulaţie, în ţara noastră, aproximativ 37.000 de maşini folosite, faţă de 24.000 noi. Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în octombrie anul curent cu 9% faţă de septembrie, conform Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

În acelaşi timp, piaţa maşinilor la mâna a doua (second-hand) prosperă. Înmatriculările de maşini folosite au crescut în octombrie cu 37% faţă de luna precedentă. Şi în Europa înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 14,5% în octombrie, faţă de luna precedentă.

Principalul motiv pentru scăderea pieţei auto româneşti este, în opinia şefului Dacia, taxa auto, care a fost redusă semnificativ pentru maşinile vechi, aflate la prima înmatriculare în România şi a crescut în cazul autoturismelor noi. Alte voci susţin că singura cauză reală care a determinat această situaţie este înăsprirea accesului la credite, atât auto, cât şi de consum, în condiţiile în care preţurile maşinilor noi sunt oricum mari.

Ne puteți urmări și pe Google News