Mulți pasageri aleg să bea o cafea sau un ceai în timpul unui zbor. O stewardesă a explicat de ce nu este bine să consumați aceste băuturi din avion. Puține companii au trecut testul apei.
Cierra Mistt, o însoțitoare de zbor devenită celebră pe TikTok, a dezvăluit că nu bea niciodată ceai sau cafea în avion și îi sfătuiește și pe pasageri să facă același lucru. Videoclipul cu sfaturile ei a devenit viral pe internet și a adunat nu mai puțin de șapte milioane de vizualizări.
„Nu bem niciodată cafeaua sau ceaiul în avion, decât dacă suntem super disperați! Apa pe care o folosim pentru cafea și ceai provine din același loc, și ghiciți ce? Nu se curăță niciodată!
Și, deși compania aeriană le poate spune pasagerilor că face teste regulate de calitate a apei, nouă ni se spune că durează între șase și nouă luni pentru ca un singur test să fie făcut într-un avion. Nu vor curăța rezervorul decât dacă găsesc ceva", a explicat Cierra Mistt, potrivit Antena 3.
Afirmații similare
Imediat au apărut și comentariile. Unii următori s-au arătat neîncrezători, dar alții au jurat că nu vor mai bea niciodată ceai sau cafea în avion.
Cierra Mistt nu este singura însoțitoate de zbor care face astfel de afirmații. Tot anul acesta, Kat Kamalani, o altă stewardesă celebră pe TikTok a făcut afirmații similare.
„Regula numărul unu: nu consumați niciodată niciun lichid care nu este într-o cutie sau o sticlă. Acele rezervoare de apă nu sunt niciodată curățate și sunt dezgustătoare”, a spus însoțitoarea de zbor.
Studiu îngrijorător
Un studiu, realizat în 2019 de Hunter College NYC Food Policy Center de la Universitatea City din New York și DietDetective.com, a verificat calitatea apei potabile de la 11 companii aeriene majore și 12 regionale.
Calitatea apei potabile variază în funcție de compania aeriană și, probabil, multe companii aeriene au furnizat pasagerilor apa nesănătoasă”, se arată în studiului citat de Insider.
Apa din avioane a primit note de la 5 (cel mai bun) și 0 (cel mai rău), iar 3 însemnă o apă potabilă relativ decentă. Din 10 companii, doar 3 au trecut testul și au dovedit că se gândesc la sănătatea pasagerilor.