De ce nu apelează românii la agenţiile de turism

De ce nu apelează românii la agenţiile de turism

Agenţiile de turism sunt văzute de români ca fiind un intermediar nenecesar, potrivit lui Dragoş Anastasiu, patronul grupului Eurolines care a încheiat recent un parteneriat cu touroperatorul TUI. Doar 15% dintre românii care îşi mai permit în acest moment o vacanţă apelează la serviciile unui consultant în turism.

"Din studiile noastre se vede că numai 15% din cei care îşi fac concediile apelează la agenţiile de turism. Acest lucru ţine şi de comportamentul agenţiilor de turism. Lumea le priveşte precum un intermediar mai degrabă nenecesar. Senzaţia este că cei care lucrează în agenţii nu-şi dau interesul. Noi încercăm să le arătăm oamenilor că ne pasă de cea mai frumoasă perioad[ din anul lor, vrem să ştim ce-şi doresc şi să-i trimitem în locuri sigure. Lumea aşteaptă mai multă implicare din partea consultanţilor în turism", a declarat managerul Eurolines, într-un interviu pentru evz.ro. Potrivit acestuia, agentul de turism trebuie să-i poată oferi clientului îndrumare, nu atât asupra locaţiei, deoarece oamenii care ajung în agenţie sunt foarte bine informaţi asupra locului unde vor să-şi petreacă vacanţa, ci asupra preţului şi calităţii serviciilor. "Avem o problemă care începe la client, care a căpătat obişnuinţa să se târguiască. Omul încearcă să obţină preţul cel mai mic şi pune presiune pe consultant, care pune la rândul lui presiune pe touroperator şi câteodată se cedează acestei presiuni. Atunci se întâmplă ce s-a întâmplat anul ăsta: incapacităţi de plată, iar asta înseamnă, în turism, că omul care şi-a plătit o vacanţă fie nu mai plecă, fie ajunge la destinaţie şi să nu este cazat, fie este cazat, dar să nu fie repatriat", argumentează Anastasiu. Totuşi, acesta subliniază că în acest an loviturile au fost suportate de agenţii care le-au mai plătit încă o dată touroperatorilor care aveau probleme financiare numai să-şi protejeze clienţii.  Potrivit managerului Eurolines, dlienţi ar trebui educaţi să înţeleagă că nu ieftin ar trebui să fie principalul criteriu, ci siguranţa şi calitatea, iar aceste lucruri se plătesc. "La vacanţe târguiala înseamnă şi scăderea calităţii. Şi aici avem un cerc vicios: clientul se târguieşte, agentul încearcă să îi facă pe plac de regulă scăzând de calitate", a adăugat managerul grupului Eurolines. "Unii hotelieri se poartă de parcă ar vinde chiloţi" O altă explicaţie pentru numărul mic al românilor care trec pragul unei agenţii de turism este şi acela că în aceste vremuri dificile tot mai puţini români îşi permit concedii peste hotare. Cele câteva zile libere şi le petrec atunci într-o staţiune din ţară şi aleg să se prezinte direct la hotel sau la pensiune şi să ocolească astfel agenţiile de turism. "80% din românii pleacă în ţară. Românilor li se pare absolut normal să se ducă direct la pensiune, hotelierii au alimentat această tendinţă din disperarea că stau cu camerele neocupate. O altă nebunie e că au intrat în nebunia asta cu reducerile de pe site-urile de cupoane. Unele unităţi de cazare se comportă ca şi cum ar vinde chiloţi", declara supărat Dragoş Anastasiu. Cât ne va costa vacanţa de vară de anul viitor Orice destinaţie externă pentru vacanţa de vară de anul viitor va fi mai scumpă cu circa 3% faţă de acest an din caza creşterii preţurilor la carburanţi, ceea ce a dus la majorarea costurilor cu transportul. "Turcia va rămâne, Grecia la fel. Ce mă aştept este să mai descoperim câteo insulă în Grecia sau în Spania, pentru că acum avem doar Tenerife. MIza noastră este să avem zboruri de legătură către Viena şi către Munchen foarte ieftine, şi se pare că ne şi iese acest lucru. Reuşim să legăm astfel Bucureştiul cu o scurtă escală la Viena de multe destinaţii calde, de la Tenerife, la Egipt şi Republica Dominicană", a declarat acesta. În urma parteneriatului cu TUI, românii au acces astfel la vacanţele oferite de touroperator la acelaşi preţuri ca şi turiştii germani. Potrivit lui Dragoş Anastasiu, Eurolines va avea o creştere de 63% în 2011, aşteptându-se la o dublare a afacerilor din turism în următorii ani în urma colaborării cu TUI. Vânzarea de pachete turistice reprezintă circa 20-25% din afacerile Eurolines. Circa 18.000 de români şi-au făcut vacanţa prin agenţiile Eurolines, potrivit datelor furnizate de companie. În urma parteneriatului cu TUI, Atanasiu a investit circa 400-500.000 de euro în rebranduirea a circa 25 de agenţii de turism ca TUI Travel Centre. Acesta estimează că  în următorii ani, numărul să ajungă la 100 pe plan local.