De ce echipamentele digitale nu sunt suficiente pentru îmbunătățirea rezultatelor elevilor

De ce echipamentele digitale nu sunt suficiente pentru îmbunătățirea rezultatelor elevilor

Dotarea masivă a elevilor și a claselor de studiu cu instrumente digitale nu este suficientă pentru a obține rezultate mai bune, potrivit unui studiu publicat marți de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) care relevă chiar contraperformanțele în domeniu ale unor elevi din țări europene, informează AFP.

Țările care au investit masiv în domeniul digital nu au înregistrat o îmbunătățire semnificativă a rezultatelor la studiul limbilor, matematicii și științelor, scrie OCDE, care a studiat pentru prima dată competențele digitale ale elevilor de cincisprezece ani pe baza datelor culese la ediția din 2012 a anchetei sale privind Programul pentru evaluarea internațională a abilităților elevilor.

În ciuda omniprezenței noilor tehnologii în viața de zi cu zi, acestea nu sunt încă utilizate pe scară largă în domeniul educației, relevă OECD. Atunci când sunt utilizate efectiv în sala de clasă, "impactul acestora asupra performanței elevilor este combinat, în cel mai bun caz", a constatat acest studiu.

Se concentrează pe navigare

Ne puteți urmări și pe Google News

"Aceasta nu înseamnă neapărat că trebuie utilizată tehnologia digitală în mod intensiv la școală pentru a răspunde bine la testele digitale", a explicat Charbonnier, analist în domeniul educției la OCDE. Aceste teste se concentrează pe înțelegerea textelor digitale, dar și pe navigare, adică pe capacitatea de a găsi răspunsul la întrebări făcând click pe o serie de link-uri relevante.

Rezultatele elevilor spanioli sunt situate sub media țărilor dezvoltate, chiar dacă ei petrec cu 30 de minute pe zi mai mult pentru învățarea digitală, a spus Charbonnier. În schimb, elevii francezi lucrează mai bine pe computer (între locurile 10 și 14) și pe suport de hârtie (între locurile 12 și 16) și în special băieții.

Cei mai performanți în înțelegerea textelor digitale sunt elevii din Singapore, China (Shanghai), Coreea de Sud, Japonia, Canada, Hong Kong. Cum aceștia nu sunt mai expuși internetului la școală decât restul elevilor, studiul deduce că "multe dintre abilitățile esențiale pentru navigarea pe internet pot fi totodată predate și învățate ca instrumente analogice tradiționale".