Keith Wolf, un recrutor din Houston, încearcă să fie diplomat cu clienții săi, însă conversațiile au devenit din ce în ce mai dure. Problema este o deconectare între ceea ce așteaptă managerii de la angajați și ce își doresc angajații.
„Angajatorii urmăresc știrile și văd povești despre disponibilizări și o posibilă recesiune și se gândesc: „Hei, oamenii ar trebui să cerșească locuri de muncă și să fie dispuși să vină la birou”, a spus Wolf, director general la Murray Resources, o firmă de recrutare. „Însă, majoritatea oamenilor doresc să muncească de acasă”, a spus el.
Probleme pentru recrutori
Datele recente ale Departamentului Muncii au arătat că în noiembrie erau aproximativ 10,5 milioane de locuri de muncă disponibile, depășind numărul celor 6 milioane de șomeri americani în căutarea unui loc de muncă. Datele au mai arătat și că mulți angajați au renunțat la locurile lor de muncă în noiembrie, un indiciu că americanii rămân încrezători în perspectivele lor de angajare.
Pentru candidați, cinci zile pe săptămână la birou „este o problemă”, a spus Kelli Hrivnak, un recrutor de marketing digital din Washington, DC. „Unii vor spune: „Nu mă deranjează să merg la birou două sau trei zile pe săptămână”. Dar ei vor libertatea de a face această alegere”.
Cel mai recent raport al LinkedIn privind starea pieței muncii a constatat o cerere mult mai mare pentru locuri de muncă hibride și la distanță decât pentru munca la birou. „În următoarele câteva luni, se așteaptă ca piața muncii să se modifice”, a declarat Rand Ghayad, economist la LinkedIn. „Nu va exista un câștigător sau un învins, dar, la un moment dat, vom ajunge la un echilibru și la o nouă normalitate.”
Flexibilitatea angajaților
Myriam Le Cannellier, un cofondator și director al DSML Executive Search din Chicago, recrutează pentru posturi de conducere și de vicepreședinți pentru companii europene din SUA. „Majoritatea clienților noștri își doresc ca oamenii să lucreze de la birou”, a spus ea.
Dar identificarea candidaților care doresc să lucreze de la birou este o adevărată luptă, a spus ea. Mulți candidați consideră capacitatea de a lucra de la distanță la fel de importantă ca și compensarea lor. Iar candidații nu sunt dispuși să facă compromisuri, a adăugat ea. „Încercăm să le comunicăm clienților că trebuie să fie puțin mai flexibili”, a spus ea. „În caz contrar, nu vor ocupa posturile”, a declarat Myriam, potrivit Business Insider.