Un comentariu de Jean-Patrick Grumberg pentru Dreuz.
Potrivit Nielsen Media Research, Fox News a avut 4,8 milioane de telespectatori la transmisia discursului lui Trump din 4 iulie, „Omagiu Americii”, ceea ce reprezintă cel mai mare nivel de audiență înregistrat de rețeaua Fox de 4 iulie din ultimii 23 de ani.
La fel, canalul NBC a înregistrat o medie de 3,8 milioane de telespectatori.
CNN, care a pierdut 50% din audiență după publicarea raportului Mueller ce îl dezvinovățește pe Trump, a decis în mod rarisim să difuzeze discursul președintelui în direct. Așa se face că rata de audiență a CNN a atins o medie de 1,5 milioane de telespectatori, ceea ce înseamnă triplul față de o emisiune normală.
În segmentul de vârstă 25-45 de ani, cel mai căutat de vânzătorii de publicitate, Fox News a înregistrat o audiență medie de 793.000 de telespectatori, în timpul discursului președintelui, iar CNN 353.000.
Cu talentul său mediatic excepțional, Trump i-a iritat în mod intenționat pe criticii săi și pe ziariști, anunțând că intenționează să organizeze un eveniment similar pe 4 iulie 2020, ceea ce a provocat o reacție isterică din partea Democraților.
„A fost o zi minunată pentru toți americanii și, ținând cont de enormul său succes, suntem pe cale să luăm decizia, ba chiar cred că putem să spunem de pe acum că am luat decizia să o facem din nou anul viitor”, a declarat Trump luni la Casa Albă.
În opinia mea, importanta dovadă de popularitate a președintelui american adusă de acest eveniment, ca și sondajele de opinie, se potrivește perfect cu furia ziariștilor împotriva lui. Aceștia trăiesc total rupți de lume, într-o bulă virtuală, care se întinde de la redacția lor la barul din colț, și se auto-conving că nu sunt mediocri și leneși, constatând că toți colegii lor gândesc ca ei.
În ceea ce privește sondajele care îl dau pe Joe Biden învingător detașat în fața lui Donald Trump în 2020, acestea arată de fapt că Trump va câștiga: de vreme ce aceleași institute, care folosesc aceleași eșantioane de persoane, utilizează aceleași metode, pun aceleași întrebări, au produs un rezultat invers față de realitate la alegerile din 2016, este limpede că aceleași cauze vor produce aceleași efecte.

Te-ar putea interesa și: