Dan Negru și Zuleyha au urcat Kanald D pe locul 2 în topul audiențelor urbane

Dan Negru și Zuleyha au urcat Kanald D pe locul 2 în topul audiențelor urbane

În mod constant, în serile de vară audiențele erau în scădere, potrivit Pagina de media. În luna iunie, au fost produse o serie de surprize în topul audiențelor.

În timp ce, cele două mari canele generaliste, Antena 1 și Pro TV scad, Kanal D este singura televiziune de top generalistă care crește. Mai mult, postul turcesc trece seara, la orașe, pe locul al doilea, peste Antena 1.

Sporirea audiențelor este datorată emisiunii moderate de Dan Negru, Jocul cuvintelor, și serialului turcesc Zuleyha.

În ceea ce privește televiziunile de știri, România TV este singura care a înregistrat seara un plus de spectatori.

Cât se uită românii la televizor vara

Pe parcursul verii, emisiunile mari ale programelor generaliste intră în vacanță. În plus, vremea care a ținut telespectatorii departe de televizoare, vacanța elevilor, toate aceste lucruri au dus la o diminuare a consumului de televiziune.

Dacă în luna mai erau seara la televizor aproape 5,8 milioane de români, în iunie media a scăzut la 5,4 milioane. Asta după ce și în mai era o scădere generală față de luna aprilie.

Audiențele posturilor generaliste

Cel mai urmărit post TV a fost, și în prima lună de vară, Pro TV. A înregistrat o medie de puțin peste un milion de români seara, cu peste 200.000 mai puțini decât în luna mai. Las Fierbinți și filmele au susținut audiențele de seară.

Surpriza vine de la locul al doilea, ocupat de Kanal D. În luna iunie, postul are 820.000 medie seara, cu aproape 60.000 peste luna mai.

Antena 1 este un post care scade cu 80.000 de telespectatori. De asemenea, este de precizat urcarea de locuri pentru TVR 1 (de pe 10, pe 8), cu un mic plus de o mie de telespectatori, informează Pagina de Media.

Audiențele posturilor de știri

Dintre posturile de știri, România TV crește seara la nivel național, în timp ce Antena 3 scade. B1 are un mic plus, de o mie de telespectatori.

Cifrele înregistrate de televiziunile de știri în mediul urban sunt următoarele:

  1. România TV: 334.000 (plus 23.000)
  2. Antena 3: 263.000 (minus 22.000)
  3. Digi 24: 92.000 (-15.000)
  4. Realitatea Plus: 95.000 (-2.000)
  5. B1 TV: 44.000 (plus 1.000)

Cifrele în cazul publicului comercial

Publicul comercial este cel cuprins între 21-54 de ani.

Pe acest target Pro TV are 265.000 de telespectatori, adică 44.000 minus. Scade și Antena 1. Chiar dacă pierde peste 40.000 de telespectatori, rămâne pe poziția a doua.

Kanal D crește și în acest top cu un plus de 11.000 de telespectatori tineri față de mai.

Posturile de știri pe publicul comercial:

  1. Antena 3: 35.000 (minus 7.000)
  2. România TV: 34.000 (stagnare)
  3. Digi 24: 32.000 (-6.000)
  4. Realitatea Plus: 12.000 (-2.000)
  5. B1 TV: 7.000 (plus 1.000)