Duster-ul, stelele Michelin şi fortăreaţa Renault de la Titu
- Cristian Ionescu
- 12 octombrie 2011, 23:33
Modelul de competiţie Dacia Duster No Limit, dotat cu un motor de provenienţă Nissan care dezvoltă 850 de cai-putere, a făcut ieri o demonstraţie în faţa presei din România.
Dacia a adus în România cea mai puternică versiune a SUV-ului Duster. Este vorba de modelul de competiţie No Limit, care a participat, cu succes, anul acesta, la întrecerea de viteză în coastă "Pikes Peak - International Hill Climb", din Statele Unite ale Americii.
SUV-ul românesc, echipat cu un motor de provenienţă Nissan, setat să ofere nu mai puţin de 850 de cai-putere, nu are vreo legătură cu gama comercializată de Dacia. În afara numelui.
Ca o coincidenţă, maşina cu numărul 3, pilotată de Jean-Philippe Dayraut (de trei ori câştigător al Trofeului Andros), s-a clasat pe poziţia a treia în cadrul celebrei întreceri în care nu există, practic, constrângeri în ceea ce priveşte puterea motoarelor sau soluţiile tehnice/aerodinamice adoptate de maşinile concurente.
Câteva "liniuţe" cu maşina făcută să devoreze virajele
Dacia a dorit să ofere presei din România ocazia de a admira Duster-ul No Limit la lucru, în cadrul unui eveniment care s-a dorit special.
Pe o linie dreaptă a pistei amenajate în cadrul Centrului Tehnic Renault de la Titu, Dusterul de 850 de cai-putere a executat câteva "liniuţe" cu motorul turat la maxim. Zgomotul asurzitor care a însoţit fiecare trecere a bolidului prin dreptul grupului de ziarişti nu a putut acoperi însă comentariile cârcotaşe la adresa aşa-zisei demonstraţii.
Cu numai câteva minute mai înainte, pilotul Jean-Philippe Dayraut deschisese apetitul reprezentanţilor presei cu povestea cursei de la Pikes Peak, cea mai dură întrecere la care a participat vreodată, cu 156 de viraje înşiruite pe 22 de kilometri şi un finish la 4.300 de metri altitudine.
Printre munţi de varză şi cartofi
Centrul Tehnic de la Titu este o adevărată fortăreaţă ridicată în mijlocul pustiului, înţesată cu personal de securitate crispat şi marcată, la tot pasul, de camere de supraveghere.
O oază de modernitate la care ajungi, venind dinspre Bucureşti pe DN7, după un slalom de mulţi kilometri printre căruţele şi tractoarele cu remorci cocoşate sub greutatea munţilor de cartofi şi varză, roadele pământului culese în aceste zile de ţăranii din Lun guleţu, Oreasca sau Serdaru.
Apropo de varză şi de cartofi, de zona "militarizată" de la Titu şi de trufandaua Duster No Limit, nu putem să nu ne gândim că, oricât de reuşită şi de spectaculoasă ar fi iniţiativa comună Dacia-Renault Sport, tot pare ca povestea neverosimilă a unui chef bucătar cu stele Michelin aterizat în cantina unei unităţi militare.
Presupunând că i s-ar permite şi ar avea cum să le pregătească soldaţilor minunăţiile culinare care i-au adus faima, e totuşi greu de crezut că ar fi înţeles sau măcar ar reuşi să îndestuleze cu ele batalionul hămesit. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/m0yAk6GKFcg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
CUTII DE VITEZĂ
Dacia alimentează industria iraniană
Nu doar producţia de autoturisme merge bine la Dacia. Producătorul autohton a mai asamblat şi două milioane de cutii de viteze la Uzina Mecanică şi Şasiuri.
Agregatul de tip JH3*057 a ieşit ieri de pe linia de asamblare, urmând a pleca în Iran, acolo unde va echipa un autoturism Logan fabricat în uzina Renault Paris. Cutiile JH, care sunt produse de zece ani la Dacia, sunt livrate către Uzina de Vehicule Dacia şi uzinele Renault din Rusia, Maroc, Iran, India, Africa de Sud şi Columbia. GAMA LOGAN. Dotată cu agregatele produse la Uzina Mecanică La Mioveni se lucrează pentru toată Alianţa Renault-Nissan
În cadrul Uzinei Mecanice este fabricată şi cutia de viteze TL, care echipează diverse modele aparţinând gamelor Renault (Clio, Modus, Kangoo, Mégane, Scénic, Laguna) şi Nissan (Tiida, Sentra, Versa, Latio, Livia, Note, Qashqai), dar şi SUV-ul autohton Dacia Duster.
Transmisia manuală de ultima generaţie este şi prima cutie de viteze comună a Alianţei Renault- Nissan.