Dragi cititori, această pagină vă este dedicată în fiecare sâmbătă. Am vrea să cuprindă cât mai multe semnale de la dumneavoastră, de aceea vă rog să ne trimiteți texte scurte, despre lucruri de interes public, lucruri care vă frământă și cărora nu le-ați găsit rezolvare. Așteptăm scrisorile dumneavoastră pe adresa: Evenimentul zilei, Romexpo Intrarea B, pavilionul G4, Bd. Mărăști, nr. 65-67, sect. 1, București. Vă mulțumesc pentru că ne sunteți aproape! Să aveți o săptămână minunată! Simona Ionescu, redactor șef
„Mulți am fost, puțini am rămas”
Dragi români,
Deosebiții mei conce tățeni. Trebuie să vă declar că, după aglomerația din decembrie 1989, se auzea: „Puțini am fost, mulți am rămas”. Azi, în 2017, trebuie spus: „ Mulți am fost, puțini am rămas”. Am o experiență de aproape 40 de ani în „drumuri și poduri”. Azi au mai rămas câțiva oameni ce-și pot da cu părerea despre ce trebuie făcut în domeniul sus amintit. Ani de zile ei și-au sacrificat toată energia pentru ca România, azi, să nu înoate în noroiul atavic. După 1989, la conducerea drumurilor și podurilor au venit tot felul de înapoiați profesional, „ unii cu Caritasul de la Cluj, alții cu pile, cunoștințe și relații. Unii se întrebau pe întuneric: ce caut eu aici în biroul marelui director general Theodor Blumenfeld?
Veni dl Mitrea, ca și alți farsori și se puseră pe lichidarea sectorului Drumuri și Poduri, material, moral și cei mai grav, organizatoric. Ei au început degringolada prin externalizarea lucrărilor DRDP-urilor.
- Trecerea unor puteri de drumuri la întreținerea D.N, exemplu antologic Tisița – Panciu etc. Vorba aia, „bun-îi vinul ghiurghuliu”.
- Desființarea loturilor ce fabricau mixtură asfaltică de pe lângă secțiile de Drumuri și Poduri. Cu ele, în luna aprilie, se reparau toate degradările apărute din iarna anterioară. Stațiile de asfalt, ca și zeci de utilaje necesare procesului tehnologic, au fost date la ICM- la Iași. Chiar actualul președinte al CJ a desființat A.D.P și-a lichidat totul. Azi se dă mare cunoscător în domeniu. Ce profit a avut nu spune.
- Abandonarea instrucțiilor de serviciu cu privire la: revizia drumurilor, panourilor, cea cu privire la iarnă și inundații, a șefului de district, a plantației etc;
- Desființarea brigăzilor de drumuri și poduri (cca 25 de muncitori ce cunoșteau 4-5 meserii) de pe lângă districtul de drumuri;
- Desființarea pregătirilor de iarnă, ce de regulă începeau în luna iulie pentru anul viitor;
- Multe, multe probleme tehnice și organizatorice lăsate în „plata Domnului”. De ce ne mai mirăm că rețeaua de DN a ajuns azi de numai are o semnalizare și întreținere deosebită ?;
- Nerespectarea Legii Drumurilor (câți știu că există o asemenea lege?) a condus la grave prejuducii aduse unei politici absente în D și P etc. Actuala putere trebuie să răspundă la trei vorbe: a ști, a vrea, a putea! Restul sunt vorbe în vânt.
P.S. Am scris, din 1995 și până azi, la toți factorii de răspundere. Nimeni nu m-a băgat în seamă. Ce vrea moșul ăsta? Lor li se fâlfâie, nu mie. Ei sunt la putere să fure și să-și adauge pe cartea lor de vizită: fost președinte al României, fost prim-ministru, fost ministru al Transporturilor. Amărâților!
Mii de mulțumiri și multă sănătate, Emanoil Sbârnea, Iași
Multe atribuții, activitate puțină
Privim mirați atribuțiile angajaților din primării și ne întrebăm dacă sarcinile din fișa postului se relizează și în ce măsură. Pentru a ne satisface curiozitatea, vă rugăm Domnilor Primari să dispuneți introducerea unui raport de activitate săptămânală, pe zile, pentru fiecare salariat în parte. Acest raport să fie prezentat șefului de serviciu sau direcție. La sfârșitul fiecărei luni să fie centralizate datele și înaintate primarului, iar domniile voastre consilierilor, la ședința lunară a Consiliului Local. Membrii consiliului sunt rugați să facă posibilă tipărirea activității personalului în fiecare lună, într-o publicație locală. Dorim, noi cei pe care ne privesc dacă nu cu dispreț cel puțin cu indiferență, să știm pentru ce primesc salarii angajații. Să facem o comparație între munca depusă de domniile lor și munca depusă în alte sfere de activitate. Din sarcinile trecute în fișa postului să știm câte au fost realizate pentru a cunoște dacă banii încasați de la umilele noastre persoane se regăsesc în muncă sau în plimbări fără rost, fără rezultate practice. În urma acestor acțiuni, veți cunoaște și dumneavoastră cine și cât lucrează. Câte ore/om au fost necesare într-o anumită perioadă pentru rezolvarea problemelor și veți reface statul de funcții potrivit cu necesitățile. Consilierii ar avea informațiile necesare la avizarea statului de funcții pentru a nu greși, iar auditorilor Curții de Conturi le vor indica cât de eficient este folosit bugetul.
Elena Ionescu- Orăștie
Evenimentul zilei nu își asumă responsabilitatea pentru conținutul scrisorilor primite de la cititori