Întrecerea din Australia devine un raliu al motoarelor alternative.
Ediţia din acest an a competiţiei internaţionale a maşinilor alimentate cu energie solară, World Solar Challenge, al cărei start va fi dat mâine, are pentru prima oară în istoria sa de două decenii un regulament mai strict, care obligă vehiculele participante să se apropie mai mult, cel puţin ca design, de maşinile convenţionale.
„Am redus cu 25 la sută suprafaţa pe care se pot instala celule fotovoltaice, reducând astfel cu un sfert capacitatea de generare a electricităţii“, declară Chris Selwood, directorul competiţiei.
„Le-am impus un handicap aerodinamic, stipulând că şoferul trebuie să stea în şezut, nu pe spate, ca în trecut, precum şi alte condiţii, cum ar fi aceea potrivit căreia şoferul trebuie să poată urca şi coborî fără ajutor din afară“, a adăugat el. Din cauza acestor limitări este puţin probabil ca anul acesta să se înregistreze noi recorduri de viteză, dar, oricum, participanţii sunt obligaţi, tot în premieră, să respecte o limită de viteză maximă de 130 km/h, valabilă pe traseul pe care-l au de urmat.
Reguli stricte
Concursul are în acest an şi o secţiune dedicată maşinilor propulsate de motoare cu combustibili alternativi - de la ulei de rapiţă şi hidrogen, la etanol obţinut din distilarea trestiei de zahăr.
Cele 41 de vehicule din 18 ţări înscrise în competiţie vor avea de parcurs puţin peste 3.000 de kilometri, circulaţia lor fiind permisă zilnic, dar numai între orele 8.00 şi 17.00. Niciunui şofer nu i se va permite însă să conducă mai mult de 6 ore continuu, din cauza faptului că la bord temperatura o poate depăşi cu mult pe cea de afară. La punctele de control, unde vehiculele staţionează maximum o jumătate de oră, vor fi permise doar intervenţii minime. Echipele de asistenţă pot repara maşinile numai după încheierea traseului dintr-o zi.