Evenimentul Zilei > Actualitate > Cum să „păcăleşti” sistemul CFR ca să cumperi bilete ieftine
Cum să „păcăleşti” sistemul CFR ca să cumperi bilete ieftine

Cum să „păcăleşti” sistemul CFR ca să cumperi bilete ieftine

Reducerea de 25% valabilă în această lună pentru plăţile cu cardul nu este accesibilă pe toate destinaţiile CFR Călători. EVZ îţi spune cum să-ţi asiguri un preţ mai mic la călătoria cu trenul.

Luna decembrie a venit pentru cei care călătoresc cu trenul cu două veşti. În primul rând, trenurile au fost rebotezate. Denumirile de personal, accelerat şi rapid au devenit istorie, locul lor fiind luat de Regio şi Interregio, după modelul european.

În unele cazuri, şi anume la fostele accelerate, tarifele au crescut, iar în altele au scăzut, cum s-a întâmplat în cazul trenurilor rapide. În plus, pe secţiile de circulaţie unde, din cauza stării proaste a infrastructurii, CFR Călători nu putea asigura o viteză medie de 45 km/oră, trenurile Interregio se transformă în Regio.

De exemplu, garnitura merge până la Vereşti ca Interregio, iar de acolo până la Botoşani circulă ca Regio, deci cu un tarif mai mic. Am putea crede că aceasta este vestea bună, însă, combinată cu o alta, tot bună, rezultă una proastă.

La finele lunii trecute, CFR Călători a anunţat că persoanele care-şi vor cumpăra bilete de tren, în decembrie, de pe site-ul www.cfrcalatori.ro, utilizând un card Mastercard, beneficiază de o reducere de 25%. Reducerea se aplică la final, după ce au fost operate toate celelalte facilităţi oferite de CFR Călători, cum ar fi, de exemplu, bonificaţia de 10% pentru achiziţionarea de bilete dus-întors. Reducerea de 25% este suportată integral de organizatorul promoţiei, Raiffeisen Bank.

Mii de oameni au luat cu asalt site-ul CFR Călători. Chiar dacă aveţi card Visa, nu-i nicio problemă: se găseşte cineva din familie sau vreun amic care să fie posesorul unui Mastercard sau Maestro.

Vicii informatice

Mulţi s-au bucurat de această reducere, mai ales că ar acoperi majorarea de tarife de 18% din vară, şi chiar mai bine de atât. Dacă adăugăm şi creşterea de 12%, operată prin transformarea acceleratului în Interregio, ne dă totuşi cu minus. Oricum, facilitatea este tentantă. Însă nu este accesibilă pentru toată lumea. Cei care au vrut să cumpere online bilete la trenurile care pleacă din Bucureşti către Botoşani, Sighetu Marmaţiei, Bicaz sau Zalău au avut neplăcuta surpriză de a constata că nu pot face acest lucru. Pe site nu apărea butonul "cumpără”, iar călătorii erau îndrumaţi spre casele de bilete. Unde, evident, nu se mai aplică reducerea de 25%.

Explicaţia este una simplă, dar halucinantă: de pe site-ul CFR Călători nu se pot cumpăra bilete decât la trenurile de rang superior, adică Interregio şi Intercity, nu şi la fostele personale, redenumite acum european – Regio. Aceasta, chit că este vorba de aceeaşi garnitură care până la o anumită gară a circulat sub titulatura de Interregio. Nu contează, sistemul informatic nu permite efectuarea tranzacţiei.

Sistemul poate fi "păcălit" parţial

Şi totuşi, orice sistem poate fi păcălit, în cazul nostru numai parţial însă.

"Evenimentul zilei" vă prezintă modul în care puteţi beneficia de o anumită reducere dacă aţi constatat că vă aflaţi în situaţia descrisă mai sus.

Metoda este simplă: vă cumpăraţi bilet de pe site, cu 25% reducere (chiar se aplică!), până la staţia în care trenul se transformă din Interregio în Regio. Gările în care garniturile se "metamorfozează” sunt următoarele: Vereşti pentru relaţia Botoşani, Salva pentru Sighetul Marmaţiei, Jibou pentru Zalău, Bacău pentru Bicaz şi Deda pentru Târgu Mureş.

Pasul doi presupune o deplasare până la gară, de unde veţi cumpăra bilete pentru porţiunea rămasă neacoperită de mediul cibernetic. Aceste bilete vor fi cumpărate la tarif de Regio (a se citi personal), dar fără reducerea de 25%.

Exemplu de calcul

De exemplu, un bilet dus Bucureşti – Sighetu Marmaţiei costă 100,3 lei. Dacă luaţi dus-întors, se aplică o reducere de 10%, deci suma totală va fi de 180,5 lei. Dacă biletul ar putea fi cumpărat de pe site, s-ar aplica o reducere de 25%, deci aţi plăti 135,4 lei. Cumpărând de pe site un bilet dus-întors doar până la Salva, veţi achita 115,7 lei. Apoi, de la casa de bilete a gării, călătoria dus-întors Salva – Sighetul Marmaţiei vă va costa 26,3 lei. În total, veţi scoate de pe card şi din buzunar 142 de lei, faţă de numai 135,4 lei, cât ar fi costat dacă biletele ar fi putut fi cumpărate integral de pe site. Oricum, tot aţi mai economisit ceva la prima tranzacţie, cea de pe computer.
PRECIZARE CFR
Online se pot achiziţiona bilete pe rutele în care aceeaşi grupă de vagoane se detaşează în parcurs de la un tren de rang superior – InterRegio şi circulă într-un tren de rang Regio (sau invers).

Facem călătorilor recomandarea de a-şi achiziţiona atât la casele de bilete, cât şi online legitimaţii de călătorie pe întreaga distanţă, deoarece astfel beneficiază şi de noua ofertă comercială a CFR Călători, respectiv reducerea acordată la călătoria cu mai multe trenuri succesive aparţinând CFR Călători (denumită reducere de fidelitate), care pleacă de la 10% la două trenuri succesive, dar ajunge şi la 20% la patru trenuri succesive.

În plus, reducerea de fidelitate se aplică simultan (cumulat) cu reducerea de anticipaţie.

Astfel, preţul luat cu anticipaţie (reducere 7%) pentru relaţia  Bucureşti Nord – Sighetul Marmaţiei este de 85,05 lei (cu o reducere de 15,25 lei de anticipaţie+fidelitate) bilete care se pot obţine şi online şi la care, desigur, luna aceasta se aplică şi promotia suplimentară de 25% la plata cu cardul MasterCard sau Maestro. În varianta achiziţionării separate, biletele beneficiază NUMAI de reducerea de anticipaţie, şi NU şi de reducerea de fidelitate. Biletele sunt disponibile atât la casele de bilete CFR, cât şi online (inclusiv la trenurile Regio care sunt grupe de la trenurile de rang superior).

EVZ vă prezintă, mai jos, încercarea de a achiziţiona bilete online pe ruta Bucureşti Nord-Salva şi retur.


Citiţi şi:

  • Trenurile cu doi călători, trase definitiv în depou
  • Cum scade CFR durata călătoriei: opriri mai puţine, trenuri scurte
Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: