ȚEAPA DIN AUTOBUZ. Cum recunoşti falşii controlori puși pe escrocat

ȚEAPA DIN AUTOBUZ. Cum recunoşti falşii controlori puși pe escrocat

Dacă aveţi suspiciuni, solicitaţi controlorilor legitimaţia şi foaia de parcurs, pentru a verifica dacă sunt în timpul programului.

"Călătoream cu tramvaiul fără bilet şi, din senin, un bărbat care stătea pe scaun a venit să-mi ceară biletul. Purta geantă pe un umăr şi avea un aparat care semăna cu un chitanţier. Mi-a cerut buletinul, dar am refuzat să i-l arăt, la care m-a dat jos şi s-a făcut că-şi cheamă colegii. Am aşteptat vreo 20 de minute în staţie, după care a început să se înmoaie şi mi-a cerut bani. Atunci mi-am dat seama că e un fals controlor", povesteşte Cosmin C. din Bucureşti.

Cazul lui nu este singular, zi de zi călătorii cad pradă aşa-zişilor controlori falşi care profită de naivitatea lor. Mulţi nici nu-şi dau seama că sunt păcăliţi, mulţumiţi că scot din buzunar doar jumătate din contravaloarea amenzii. De la începutul anului, trei bucureşteni au depus sesizări la Regia Autonomă de Transport Bucureşti. Fără controlori după ora 21.00, un mit

"Oricine are suspiciuni poate merge la sediul RATB pentru a consulta albumele cu fotografiile controlorilor şi pentru a reclama incidentul. Călătorii pot suna şi la numerele 021.336.56.50 sau 021.311.13.98", explică purtătorul de cuvânt al RATB, Brînduşa Raeceanu. Mai simplu ar fi să le solicitaţi controlorilor actele. O delegaţie autentică trebuie să conţină fotografia, funcţia şi numărul de serviciu, număr care coincide cu cel de pe insignă. Solicitaţi agenţilor şi foaia de parcurs, pentru a verifica dacă sunt în timpul programului. "Ţinuta vestimentară a agenţilor este, în general, în culorile gri şi bleumarin", adaugă reprezentantul RATB. Deşi se spune că după ora 21.00 nu mai există picior de controlor în autobuz, oficialii Regiei subliniază că "activitatea de control se desfăşoară pe tot intervalul de funcţionare a maşinilor". Controlul se desfăşoară în mijlocul de transport şi tot aici se întocmeşte procesul-verbal de contravenţie şi se eliberează cardul de suprataxă. Acesta trebuie completat cu datele contravenientului, dar şi cu numărul de serviciu al agentului, linia şi data. 152. 347 sancțiuni au aplicat, în 2011, controlorii RATB Sistemul care pune beţe în roate controlorilor escroci

Şi reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT) spun că se confruntă cu falşi controlori, însă destul de rar. "Anual avem una, două sesizări. O dată cu implementarea sistemului electronic de ticketing, rolul controlorului este şi mai greu de interpretat dacă nu ai dotarea şi cunoştinţele necesare", explică Cosmin Bradu, ofiţerul de presă RATT. Pentru a verifica dacă un călător a validat cardul, controlorul tastează în cititor un cod aflat în mijlocul de transport în comun. (Georgeta Petrovici)

Ne puteți urmări și pe Google News