"TU CUM SCHIMBI ROMÂNIA?". Tânărul care s-a bătut 6 luni cu craterele din Gara Craiova. A ajuns până la UE. ŞI A ÎNVINS

"TU CUM SCHIMBI ROMÂNIA?". Tânărul care s-a bătut 6 luni cu craterele din Gara Craiova. A ajuns până la UE. ŞI A ÎNVINS

"Vreau ca toţi să afle că se poate dacă te implici", spune Claudiu Cornoiu. Timp de şase luni a scris petiţii, ajungând până la organismele europene. Ar fi putut să uite după o zi, să renunţe şi să nu-i pese. Insistenţa sa a modificat bugetul de cheltuieli pe 2013 ale CFR. Aceasta după ce compania naţională pierde milioane de euro din furturile "Piramidei naşilor".

Un tânăr din Craiova a reuşit, după şase luni de insistenţe, să determine reprezentantii CFR să plombeze craterele peronului întâi al Gării Craiova. CFR a promis reparaţii capitale în 2013. 

Peroanele în care îţi rupi picioarele  Craioveanul a trimis petiţii la şapte instituţii, printre care Ministerul Transporturilor şi Comisia Europeană. CFR a investit 4,5 milioane de euro în modernizarea gării, dar s-a împiedicat la final, relateaza GdS. Printr-un contract finanţat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), clădirea centrală a fost consolidată şi modernizată, dotată cu lifturi şi mobilier nou.

La fel şi fostul restaurant "Feroviarul". Patru ani au durat lucrările de reabilitare. Primăria Craiova a cheltuit şi ea aproape patru milioane de lei pentru a moderniza Piaţa Gării. Deşi lucrările au fost recepţionate de mai bine de trei ani, CFR s-a împotmolit la refacerea peroanelor feroviare, care au rămas pline de cratere.

Situaţia a fost semnalată de numeroşi craioveni deranjaţi de aspectul acestora. Unul dintre ei a insistat să primească răspuns oficial din partea CFR. "Cu toţii ştim care este starea peronului de la linia 1 din Gara Craiova. Toate peroanele se află în stare avansată de degradare. În luna mai, am fost victima peronului 1: m-am dezechilibrat serios, fiind cât pe ce să pun în pericol viaţa fiului meu de opt luni, pe care îl ţineam în braţe. Pe peron sunt adevărate gropi, care pun în pericol integritatea fizică a celor care tranzitează zona", le-a scris Claudiu Cornoiu reporterilor GdS.  Răspunsuri neclare Craioveanul a început să facă demersuri la Compania Naţională (CN) CFR SA, pentru a întreba de ce nu se repară peroanele. "CFR a recunoscut existenţa situaţiei de mai mult timp şi şi-au justificat lipsa de acţiune prin faptul că, din motive de subfinanţare, reparaţia a fost imposibilă, însă nici pe termen scurt (2012-2013) nu se va efectua reparaţia peroanelor. Au promis totuşi că vor efectua reparaţii provizorii ale peronului din fonduri proprii de exploatare. Evident, nu s-a reparat nimic", a mai spus Claudiu Cornoiu.

Într-o altă adresă, acestuia i se răspunde că lucrarea "Reparaţii peroane staţia CF Craiova" va fi inclusă în propunerile pentru programul anual de achiziţii publice pe anul 2013, în prezent fiind realizat proiectul tehnic pentru această lucrare.   Un tânăr insistent Promisiunea smulsă CFR de craioveanul Claudiu Cornoiu s-a făcut numai după ce acesta a făcut numeroase adrese către mai multe instituţii. "Poate că ar prinde bine o statistică: şapte autorităţi şi companii abordate; adresele înaintate s-au întins pe 23 de pagini A4; şase luni de insistenţe şi presiuni, pentru normalitate", a scris acesta. Adresele au mers către CFR SA, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor, Avocatul Poporului, Comisia Europeană, Agenţia Feroviară Europeană şi Autoritatea Feroviară Română (AFER). "Fiecare român trebuie să vadă că totuşi se poate, că e bine să nu fii indiferent, că este bine să te implici. Nu trebuie să aşteptăm să se întâmple o tragedie pentru ca lucrurile să se schimbe", a mai spus Claudiu Cornoiu.

Ne puteți urmări și pe Google News