"Cu o zi înainte de plecare m-au anunţat că au anulat biletele"

"Cu o zi înainte de plecare m-au anunţat că au anulat biletele"

Clienţii unei firme de turism se plâng că au fost păcăliţi: au plătit în avans bilete care au fost anulate, iar banii nu le-au fost returanţi. Agenţia dă vina pe partenerii externi.

Sorina şi-a rezervat cu două luni înainte de plecare biletele pentru a petrece un sejur în oraşul considerat de ea ca fiind de vis - Barcelona. Trebuia să plece în luna decembrie 2011, iar rezervarea a fost făcută prin Shell Tour din Bucureşti.

Cu doar o zi înainte de a îmbarca spre Catalunia, Sorina a primit un e-mail de la agenţia de turism prin care era anunţată că "biletele au fost anulate".

A rămas cu o pagubă de 3.000 lei, sumă plătită în avans pentru patru bilete cu destinaţia Barcelona. "Am cerut să mi se restituie banii. Cei de la agenţie s-au făcut că plouă. În cele din urmă, mi-au spus că îmi dau banii până în ianuarie, însă asta nu s-a întâmplat", se plânge tânăra.

"Am recuperat 650 de lei din 1.500"

Un alt caz în care este implicată aceeaşi agenţie de turism este cel al Iuliei. "Le-am comunicat că îmi vreau imediat banii şi nu doresc altă excursie de la ei. Eu am plătit pentru o vacanţă la Istanbul în jur de 1.500 de lei, din această sumă am recuperate până în acest moment doar 650 de lei. Intenţionez chiar să acţionez firma în instanţă pentru că, pe lângă suma pe care trebuie să o recuperez, mai am de încasat şi penalităţi de peste 1.000 de lei pentru faptul că au întârziat să-mi ofere sumele cuvenite", spune hotărâtă clienta.

Conform datelor puse la dispoziţie de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC) s-au înregistrat 24 de reclamaţii care vizează firma Shell Tour.

Shell Tour: "Partenerii externi au anulat biletele"

Operatorul economic a fost deja sancţionat de către ANPC, iar cazul va fi transmis şi Ministerului Turismului, care poate decide retragerea licenţei firmei în cauză.

Reprezentanţii operatorului ne-au spus că vina pentru cazurile în care nu au putut onora sejururile plătite o poartă partenerii externi.

"Într-adevăr, au fost anulate anumite excursii la Barcelona şi la Istanbul. Principalul motiv a fost neprestarea serviciilor de către terţi, este vorba de alte persoane juridice. Agenţia acţionează ca intermediar între prestatorii de servicii şi clientul final, turistul", a declarat Georgiana Rajnoveanu, reprezentant Shell Tour.

Deşi nu a dorit să precizeze numărul clienţilor cărora li s-a anulat vacanţa, reprezentantul Shell Tour a informat că tuturor li s-au propus variante alternative avantajoase.

"Mulţi au fost de acord să călătorească în alte perioade. În cazul celor care au dorit returnarea sumelor, termenul de restituire a banilor este de 30 zile. Înregistrăm întârzieri în principal din cauza amânării plăţilor din partea unor parteneri", a mai spus aceasta. 3.000 de lei este suma pe care un client o are de recuperat de la agenţia de turism, reprezentând avansul pentru patru bilete la Barcelona

TURISM LA RISC

Aproape 200 de reclamaţii în 6 luni

Plângerile la adresa Shell Tour nu sunt singulare, mulţi români păcăliţi de diverse agenţii ajung la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului pentru a reclama faptul că au fost înşelaţi. Până la mijlocul anului trecut, au fost înregistrate 184 sesizări vizând serviciile de turism (pachete de servicii, cazare, timesharing). Dintre acestea, peste 60 au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, dintre care 25 pe cale amiabilă, ni s-a transmis de la ANPC.

Dintre aspectele reclamate amintim: anularea excursiei fără returnarea contravalorii; neconcordanţa între preţurile de la recepţie şi cele afisate pe site; excursie opţională inexistentă.

"Cei care se simt păgubiţi au posibilitatea de a face reclamaţie atât la comisariatul pentru protecţia consumatorilor, cât şi la Ministerul Turismului", spune Mihai Titichi, avocat şi expert la Centrul European al Consumatorului.

Ne puteți urmări și pe Google News