Explozia de la Crevedia. Interviu cu patronul firmei Flagas. Un „infarct” pentru angajații noștri și familiile lor

Explozia de la Crevedia. Interviu cu patronul firmei Flagas. Un „infarct” pentru angajații noștri și familiile lor Exploziile de la Crevedia. Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

După aproape 8 luni de la tragedia din Crevedia, cei doi patroni ai companiei Flagas au vorbit, pentru prima dată, despre clipele fatidice. Interviul a fost realizat de Q Magazine, în perioada în care cei doi se aflau în arest la domiciliu. Ambii și-au exprimat dorința ca opiniile să le fie relatate unitar, având aceeași opinie despre tragedie.

Tragedia de la Crevedia a avut loc pe 26 august 2023, în județul Dâmbovița, la orele 20. Explozia s-a produs  într-o curte care aparținea firmei Flagas, deținută de Ionuț Doldurea și Cosmin Stîngă. După deflagrație au fost declarați doi morți, 58 de răniți. Printre aceștia s-au numărat și 39 de pompieri.  Cei doi patroni ai companiei respective au vorbit, pentru prima dată, despre evenimentul tragic.

Explozia de la Crevedia. Ce spun patronii firmei Flaglas

Tragedia a avut loc în timp ce un șofer al firmei făcea un transfer de GPL (gaz lichefiat) dintr-o cisternă în alta. În urma intervenției de la SMURD și a Inspectoratul Situațiilor de Urgență, coordonată de secretarul de stat în MAI Raed Arafat, alte explozii au fost înregistrate.

După luni de zile de la această explozie puternică, înregistrată la Crevedia, bilanțul numără 6 morți, 7 pacienți internați în străinătate cu arsuri grave, care s-au recuperat și au revenit în țară. De asemenea, o victimă este internată încă în România. Totodată, alți 48 de pacienți au fost externați.

Ne puteți urmări și pe Google News
crevedia

Locul exploziei de la Crevedia, imagini aeriene Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Ionuț Doldurea și Cosmin Stîngă au fost considerați autori morali ai acestei tragedii. Aceștia au vorbit pentru prima dată despre momentul critic prin care au trecut, dar și despre urmări.

„Întruchiparea suferinței pure. Pentru familiile care i-au pierdut pe cei dragi, pentru familiile care au rămas fără case sau care au avut locuințele ruinate sau alte distrugeri în gospodăriile altădată liniștite. Pentru familiile noastre, care le trăiesc pe toate dimpreună cu noi. Nu putem feri pe nimeni, de fapt.

Un „infarct” pentru angajații noștri și familiile lor, pentru nesiguranța în care s-au trezit.O crâncenă încercare pentru pompieri. Un dosar nedorit pentru polițiști și magistrați. O emoție colectivă.”, au spus cei doi patroni.

Speculații legate de lipsa autorizațiilor

Cei doi interlocutori au precizat că firma operează și în prezent. De asemenea aceștia au spulberat toate zvonurile legate de lipsa autorizațiilor. Patronii Flaglas au subliniat că în lipsa documentației necesare, firma nu ar fi existat pe piață.

„Flagas a supraviețuit, funcționează și astăzi, și am putea spune că aproape și-a reconsiderat obiectul principal de activitate, urmărind acum, în principal, să ajungă la înlăturarea consecințelor acestui dezastru.Firma nu a funcționat niciodată fără autorizație, altfel credem că nu am mai vedea astăzi nici urmă din ea.

La Crevedia, la vremea respectivă a existat problema cu o autorizație retrasă în 2020, dar în raport de care ne-am conformat, am închis stația GPL de acolo.”, au adăugat aceștia.

explozia Crevedia

Exploziile de la Crevedia. Sursa foto: Inquam Photos / George Călin

Explozia de la Crevedia. Despre problemele legislative

Cei doi patroni ai firmei Flaglas nu dau vina pe instituțiile statului pentru tragedie, însă subliniază că există numeroase lacune în legislație. De asemenea, aceștia au recunoscut că s-au confruntat cu unele probleme de logistică, din acest motiv fiind nevoiți să apele la transferul dintr-o cisternă în alta, situație care a dus la explozie.

„ Un adevăr este și acela că din considerente pur logistice, fără niciun alt scop, se mai făceau transferuri dintr-o cisternă în alta. De pildă cisternele mari nu pot ajunge în toate stațiile, date fiind caracteristicile locului, interdicțiile de circulație, de acces în zonele localităților. Și atunci, pentru a se asigura alimentarea acolo, erau cantități, de pildă, rămase în aceste cisterne mari după ce își făceau circuitul stațiilor accesibile, care se transferau în cisternele mai mici. Cisternele, fie mari, fie mici, nu sunt primite în rafinării dacă mai au orice fel de încărcătură rămasă la poarta rafinăriei.Dar nu am întreprins niciodată ceva clandestin, ascuns, nu am avut la niciun moment vreo astfel de intenție.

În privința instituțiilor statului, credem că ele nu au niciodată o misiune ușoară. Numai în cea mai ideală dintre lumi misiunea așteptată de la acestea este îndeplinită cu desăvârșire. ” au subliniat aceștia.

Mai mult, ambii patroni au precizat că au avut parte de înțelegere din partea victimelor. De altfel, aceștia au subliniat că o parte dintre despăgubiri au ajuns deja la destinatari.