Victima a noilor stiluri de viata si a reputatiei sale de simbol al conformismului, "batrana" cravata cunoaste o revenire spectaculoasa in randul barbatilor, dupa ani de cadere in uitare.
„Cravata nu a murit, insa a fost bolnava in ultimii doi ani”, spune Helene Pasteur, directoarea diviziei pentru barbati a Galeriilor Lafayette din Franta. De trei sezoane insa, cravatei ii merge foarte bine, chiar daca inca este in convalescenta. Pentru istoricul de moda Farid Chenoune „nu e o reintoarcere generala la cravata, ci un fel de freamat”.
Casa de moda Hermes a publicat in urma cu cateva luni un manifest in favoarea acestui accesoriu masculin, care exista in forma actuala de la mijlocul secolului XIX. „Reintoarcerea la cravata este o reafirmare a elegantei „de centrul orasului”. In prezent are loc o lupta surda intre moda „de cartier” si moda „de oras”, chiar daca se influenteaza reciproc”, mai afirma Chenoune.
Matase, culori uni, nod lejer Dupa ani buni in care la mare pret a fost tricoul, pe la mijlocul anilor ‘90 s-a inregistrat un reviriment puternic al camasii de strada, insotita bineinteles de cravata.
Daca o parte din moda masculina a venit „din cartier”, via muzica rap sau hip-hop, revenirea la cravata a fost promovata de trupele rock, precum Franz Ferdinand sau The Hives, ca reeditare a culturii brit pop din anii ‘60.
Noii amatori de cravate prefera accesoriile din materiale mai fine, mai inguste decat latimea clasica de 9 centimetri, de cele mai multe ori in culori uni si cu nodul mai putin strans.