Costi Rogozanu arată cu cât a plătit MAE blogării şi cât a dat MAE pentru “think-tankuri”trategice
- Petre Ţache
- 2 iunie 2017, 08:48
Publicistul Costi Rogozanu a solicitat în baza legii 544/2001 diverse informații cu caracter public. Câteva instituţii i-au şi răspuns. Întrebarea pusă a fost interesantă: “Pe cine din societatea civilă au cheltuit banii MAE, Ministerul Fondurilor Europene și SIE?”
Iată ce a scris Rogozanu pe site-ul Vox Publica: “Proiecte finanțate de MAE în anul 2016 și implementate de UNDP (Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare), de exemplu. Observ că, și în anul tehnocrației, think tank-ul în care a fost și Cristi Ghinea, dar din care s-a retras ca să intre în politică, a continuat să performeze serios (CRPE a luat 112 000 de dolari, peste 10% din fonduri). Despre chestiile astea, cu abonați la fonduri publice care se dau șmecheri cu piața liberă am mai scris. Republica Moldova continuă să fie un bun pretext pentru tras bani publici spre thinktankuri românești; dar și Georgia pare a fi ”strategică”. Lista completă de ONG-uri care au dezvoltat proiecte cu bani de la MAE în 2016 e disponibilă aici.
Cât a pltăti SIE pentru campania cu blogări
SIE mi-a răspuns în primă fază cu o lecție de publicitate, cum că blogării au fost cooptați într-o campanie de angajare SIE pentru că e trendy așa. Eu, venind din peșteră, am mai întrebat o dată cât a costat, că de blablauri 2.0 sunt sătul. Mi s-a răspuns în cele din urmă:
Întrucât în 05.05.2017 s-a încheiat campania de promovare a carierei în SIE, realizată în mediul on-line, suntem în măsură să vă comunicăm, în plus față de cele precizate la https://www.sie.ro/comunicat20170510.html , faptul că:
- Costul total pentru toate serviciile aferente campaniei, inclusiv bugetul de media, a fost de 70.715 lei+TVA.
Vă mulțumim pentru interes și înțelegere.
Biroul de relații publice
Eu zic că a fost ieftină, asta dacă nu avem și sertare secrete în campania lui pește:). Campania a fost asta: În contextul finalizării campaniei, Serviciul de Informații Externe dorește să mulțumească tuturor celor implicați în acest proiect, în special domnilor Cetin Ametcea, Vali Petcu, Cabral Ibacka, Răzvan Baciu, Costin Cocioabă și Victor Kapra – pentru contribuția la transmiterea mesajului nostru, respectiv Marius Deak (GreenPixel) – pentru strategie și coordonare. Să mai spunem atât: o campanie de angajare la servicii e un succes garantat oricând. Am văzut cozi la SRI. Sunt probabil și la SIE. E de ajuns un anunț. SIE a vrut să țintească și comunități virtuale. Și acolo era de ajuns un anunț, dar ei s-au simțit ”moderni” să o ardă cu niște blogări. Din păcate, o mare parte din romanian dream printre tineri se definește printr-un salariu bun într-un serviciu secret. Și cine ar putea să-i acuze, piața munci private fiind praf”.