Fără să îl numească direct pe IPS Teodosie, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române a scris un mesaj în care scrie că ”zvârcolirile cele mai înfricoșătoare au fost înregistrate, previzibil, în anticul oraș Tomis”.
Înainte de sărbătorile de Paște, IPS Teodosie, arhiepiscop al Tomisului, a precizat că nu este de acord cu unificarea datei la care cele două biserici creștine, cea Ortodoxă, și cea Catolică, sărbătoresc Învierea Domnului.
IPS Teodosie a mai spus că ”Lumina sfântă” de la Ierusalim nu coboară decât atunci când ortodocșii celebrează Paștele.
De la acest moment, Vasile Bănescu a transmis mai multe mesaje publice, în care susține că nu este de acord cu ideea lansată de IPS Teodosie.
În ultima postare de pe facebook, teologul Vasile Bănescu a vorbit că ”zvârcolirile cele mai înfricoșătoare au fost înregistrate, previzibil, în anticul oraș Tomis”.
IPS Teodosie și Lumina Sfântă
Teologul Vasile Bănescu nu l-a uitat nici pe IPS Teodosie, și nici afirmațiile acestuia despre Lumina Sfântă.
”Alimentarea și susținerea unei anomalii calendaristice, invocând ofensator mereu abuzata Tradiție și Lumina de la Sfântul Mormânt pe care o tratezi blasfemic ca pe o minune dependentă de calendarul defazat, nu de credința curată a omului informat, destramă în timp încrederea în chiar instituția Bisericii”, susține Vasile Bănescu.
Sunt niște enormități
Purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române a mai scris că un astfel de mod de a privi lucrurile, sunt de fapt niște enormități care pot fi acceptate doar de un om cu o sumară pregătire teologică și spirituală.
Nici prelații Bisericii care nu le explică credincioșilor adevărul legat de calendarul, după care se fixează data sărbătorii de Paște, nu au fost uitați de Bănescu.
„Această ostilă reacție populară & populistă față de o discuție dictată de onestitatea intelectuală și bunul-simț, reacție care îi include și pe clericii care în loc să rostească de pe solee responsabil, pedagogic și onest, adevărul referitor la calendar și la compromisul generos pe care Biserica noastră alături de alte Biserici adecvate la realitate îl face de Paști - pentru păstrarea unei punctuale unități „pascale” cu cei ce idolatrizează un calendar împăiat -, aleg încă să tacă, să ascundă sub obroc”, a mai scris Bănescu.